כך מתכנן הליכוד לגייס עוד 200 אלף קולות

בליכוד מסתערים על 200 אלף קולות חסרים, בדרך ל־61 מנדטים

 

חיזור אחרי העדה האתיופית וראשי רשויות ערביות, שכנוע דתיים-לאומיים והשקעה בתושבי הדרום שחלקם לא הצביעו בספטמבר. בליכוד מסתערים על 200 אלף קולות חסרים, בדרך ל־61 מנדטים. היום ועדת הכנסת תצביע על חסינותו של חיים כץ. כך מפרסם הבוקר הכתב הפוליטי של "ישראל היום"-יהודה שלזינגר

אחרי שבוע מוצלח מבחינתם ורווי הישגים מדיניים, מחר בבוקר (שלישי) יושק קמפיין הבחירות של המפלגה. השאיפה הפעם היא לתרגם את ההצלחה המדינית לעוד מנדטים.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, מגבש בימים אלו קונספט פעילות מפורט שזכה לכינוי "תוכנית 200 אלף הקולות". בבסיסה עומדת הידיעה שלליכוד חסרים כ־200 אלף קולות כדי להגיע ל־61 המנדטים הנדרשים לצורך הקמת ממשלת ימין. מאה אלף קולות הם של אנשי ליכוד שבבחירות הקודמות פשוט לא הגיעו לקלפי, והיתר הם אלה ש"חצו את הקווים" למפלגות שמאל. האחרונים כוללים את מי שמכונים אנשי "הימין הרך". אלה קולות ימין שהיו, למשל, במפלגות כמו זו של כחלון ונדדו לכחול לבן ולליברמן: בני העדה האתיופית; עולים מצרפת; אנגלו־סקסים; חרדים; יוצאי ברית המועצות; אנשי הפריפריה ולא מעט קולות שאינם יהודים.

ח"כ זוהר מציע להתמקד באוכלוסיות הללו בעזרת עריכת כנסים והגעה של נתניהו לשטח, הסברה ממוקדת ומענה לצרכים הפרטניים של אותן אוכלוסיות. הוא מאמין שאפשר לגייס אוכלוסיות שונות, למשל, את הלא־יהודים, על ידי גיוס של כ־13-12 ראשי ערים כמו שפרעם – שתומכים בנתניהו, ובאמצעות מסע הסברה מפורט.

לטענת ח"כ זוהר, גם בערים הערביות יש קהל רב שלא עוסק בעניינים הקשורים לארץ ישראל ולסוגיות הפלשתיניות, ומה שחשוב לו באמת הוא הנושא הכלכלי והעתיד החינוכי של ילדיו.

ח"כ מיקי זוהר סובר: "לא כולם מתחברים למסרים של טיבי ועודה. גם שם רוצים לחיות ברווחה כלכלית, חשוב להם שתהיה להם פרנסה ושלילדים שלהם תהיה השכלה טובה".

מול בני העדה האתיופית מציע הח"כ עבודת שטח הסברתית באמצעות המתווכים – הח"כ החדש של הליכוד גדי יברקן וח"כ אברהם נגוסה. ברקע עומדת ההבטחה שפורסמה השבוע, להעלות עוד כמה מאות מאנשי הפלשמורה וגם את הקמתה של הוועדה לבחינת עבודתם של אנשי המחלקה לחקירות שוטרים, בכל הקשור לאלימות נגד בני העדה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *