כך מתנכלים הנאצים הגרמנים לפליטים הסורים – ד"ר דרור מנור

מדובר במפלגה הנחשבת לימנית ולקיצונית בגרמניה, אשר מתנגדת באופן מוחלט להגירה. חבריה פועלים במרץ בתחום זה. מטרת הביקור של חברי המפלגה הייתה לחזק את היחסים הכלכליים בין גרמניה לסוריה, שכלכלתה נפגעה קשות במלחמת האזרחים, וכן ליצור מצג לפיו סוריה הפכה להיות מדינה בטוחה ומוגנת עבור אזרחיה, כדי שיוכלו לחזור מגרמניה ולהתגורר בה. ייתכן כי הדבר יוכל להוביל בעתיד לגירושם של הפליטים הסורים בחזרה לארץ מולדתם

חברי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" ערכו ביקור בסוריה במהלך המחצית השנייה של חודש נובמבר כדי לקדם תכנית מסודרת שתוביל לגירושם של הפליטים הסורים שהיגרו לגרמניה בעקבות מלחמת האזרחים הסורית העקובה מדם.

מדובר במפלגה הנחשבת לימנית ולקיצונית בגרמניה, אשר מתנגדת באופן מוחלט להגירה. חבריה פועלים במרץ בתחום זה. מטרת הביקור של חברי המפלגה הייתה לחזק את היחסים הכלכליים בין גרמניה לסוריה, שכלכלתה נפגעה קשות במלחמת האזרחים, וכן ליצור מצג לפיו סוריה הפכה להיות מדינה בטוחה ומוגנת עבור אזרחיה, כדי שיוכלו לחזור מגרמניה ולהתגורר בה. ייתכן כי הדבר יוכל להוביל בעתיד לגירושם של הפליטים הסורים בחזרה לארץ מולדתם.

בכירי המפלגה ערכו פגישות ארוכות במהלך הביקור עם שרי החוץ, הכלכלה והתיירות של סוריה. לאחר הפגישות נתגלה כי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" מעוניינת לגרש 70 אלף פליטים סורים מגרמניה בחזרה למולדתם, ובמקביל לחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, בין השאר על ידי הסרת הסנקציות הגרמניות החמורות הננקטות נגד סוריה מזה מספר שנים.

חשוב להדגיש כי המשטר הרודני הסורי בראשות בשאר אסד התחנף רבות לחברי המפלגה הגרמנית. אלה זכו לסיורים מעניינים במוזיאון הלאומי הסורי ובעיר העתיקה של דמשק. הסיורים לוו על ידי גורמים בכירים במשטר. לפי חברי המפלגה, הסיורים היו נהדרים, רגועים ושלווים, והתושבים המקומיים שמחו מאוד מהביקור שלהם.

היה זה ביקורם השני של חברי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" בסוריה. גם במהלך הביקור הראשון במדינה, שנערך בשנת 2018, ניסו חברי המפלגה להציג תכנית ראשונית שתוביל לחזרתם של הפליטים הסורים מגרמניה למולדתם. הביקור הראשון גרם לביקורת חריפה בקרב המערכת הפוליטית הגרמנית, ובמיוחד בקרב הקנצלרית אנגלה מרקל, שלא יכלה לסבול פעילות שכזו מצדם של אזרחים גרמנים המשייכים את עצמם למשטר הרודני של בשאר אסד, אשר נוהג באכזריות כה רבה בבני ארצו. ברור לכולם כי בסוריה עדיין מתקיימת מלחמת אזרחים, וכי אין להחזיר בשום פנים ואופן אף פליט סורי לארצו. זאת למרות מצגות השווא של אסד ופמלייתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *