כך נלחמת אנגלה מרקל במגפת הקורונה בגרמניה – ד"ר דרור מנור

מרקל פעלה בנמרצות והתנהלה בהחלטיות ובשקיפות מול תושבי גרמניה. פעילות זו גרמה לכך שתושבים רבים התאהבו בה פעם נוספת ומעוניינים שהיא תמשיך להנהיג את גרמניה. המאבק במגפת הקורונה החזיר למרקל את מעמדה לא רק בגרמניה אלא בעולם כולו. במדינות רבות מעריצים את מנהיגת גרמניה הערצה עיוורת.  

אין ספק כי גרמניה אשר נמצאת תחת שליטתה של הקנצלרית אנגלה מרקל הייתה ערוכה במאת האחוזים מבחינה רפואית וכלכלת למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה. מרקל פעלה בנמרצות והתנהלה בהחלטיות ובשקיפות מול תושבי גרמניה. פעילות זו גרמה לכך שתושבים רבים התאהבו בה פעם נוספת ומעוניינים שהיא תמשיך להנהיג את גרמניה. המאבק במגפת הקורונה החזיר למרקל את מעמדה לא רק בגרמניה אלא בעולם כולו. במדינות רבות מעריצים את מנהיגת גרמניה הערצה עיוורת.

 

הקנצלרית מרקל נכנסה אל משבר הקורונה כאשר ידה על התחתונה. לאחר משבר הפליטים הקשה, הכישלון בבחירות הפדרליות בשנת 2017 ובהמשך בבחירות המחוזיות, ועלייתו של הימין הקיצוני בגרמניה, הודיעה מרקל כי החליטה שלא לרוץ לקדנציה חמישית בתפקיד. בעיני רבים מהאזרחים נתפסה הקנצלרית כמי שאיבדה את הקסם האישי והיכולות הניהוליות שהיו לה במשך שנים רבות. היה ברור כי אשת הברזל שכיהנה כקנצלרית מאז שנת 2005 צריכה לסיים את תפקידה.

 

אולם המאבק העיקש בהתפשטות נגיף הקורונה בגרמניה הוכיח לכולם פעם נוספת מדוע אנגלה מרקל נחשבת לאישה החזקה והחשובה בעולם. גרמניה הראתה חוסן גדול הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית. השרים תיפקדו בצורה יוצאת מן הכלל. מרקל לא הראתה לציבור שום לחץ או היסטריה. היא הייתה רגועה לחלוטין, ובתור ד"ר לכימיה קוואנטית ושרת איכות סביבה לשעבר, נהגה להסביר לתושבי גרמניה באמצעות שימוש במושגים מדעיים שונים את המהלכים שננקטו על ידי הממשלה. הקנצלרית הצנועה הרגיעה את התושבים והתנהלה בצורה שהבהירה להם כי היא באה לשרת אותם ולא להאדיר את שמה. ההתנהלות שלה זכתה לשבחים רבים בעיתונות העולמית.

 

מרקל לא סיפרה מעשיות לאזרחיה כפי שעשו רבים ממנהיגי העולם. היא הבהירה היטב לתושבי גרמניה כי מגפת הקורנה היא המשבר הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, שאחוז גדול מהם ידבקו בנגיף הקטלני, וכי הם יצטרכו להתמודד עם הקורונה עוד שנים ארוכות. הקנצלרית דאגה לשתף את התושבים בהצלחות הרבות שלה ולקחה אחריות על הכישלונות; היא התייעצה פעמים רבות עם ראשי המדינות; מרקל התייעצה עם עשרות יועצים ומומחים, כולל פסיכולוג התנהגותי; מנהיגת גרמניה אף אפשרה לקיים מסיבות עיתונאים ארוכות עם אפשרות לשאלות; היא הוכיחה לכולם כי אין בגרמניה שחיתות שלטונית למרות כהונתה ארוכת השנים. על מנהיגי העולם, ובהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לקחת דוגמא מהקנצלרית מרקל ולנהוג כמוה. סביר להניח כי תושבי גרמניה יצטערו מאוד ביום שבו תחליט אנגלה מרקל לסיים את תפקידה כקנצלרית. ברור לכל כי גרמניה רגועה היום הרבה יותר מאשר בעבר, כי אזרחיה יודעים שיש על מי לסמוך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *