כך תנצלו: הקבלה של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

"אל לנו ליפול בעצת היצר הרע לקשור את הכשלונות להמשך ההתנהלות שלנו בחיים"

ממקום מושבו במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו ומנהיג 'שובה ישראל', שיגר אגרת לתלמידיו, לרגל חודש אלול והימים הנוראים ובעקבות התקופה המורכבת של התפשטות מגיפת הקורונה.

לדברי האדמו"ר, העולם נמצא באחד המצבים הרגישים ביותר, אשר לא היה כימים האלו דורות רבים. האדמו"ר קרא להתחזק בתורה ובהתרחקות ממחלוקות.

בראשית האגרת כתב האדמו"ר הרב פינטו: "הימים הם 'הימים הנוראים', ימי הרחמים והסליחות. הקב"ה קרוב מכל ימות השנה והשטן עושה הכל שהזמן שלנו יעבור בדברים ריקים ובדברים שאינם עבירה, אלא על הגבול, שסוגרים את שערי השמים לפני הקב"ה ביום הדין".

"לכן", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו באגרת לתלמידיו, "עלינו לחיות את הימים האלו בצורה הנכונה והאמיתית והחכמה, להידבק בהקב"ה, להרגיש את הקב"ה בכל מקום, ללמוד את הלימודים והסדרים הקבועים, להתרחק מהמחלוקת ולהידבק בתורה ובמצות ובתלמידי חכמים וצדיקים אמיתיים".

לדברי הרב פינטו: "אחד ממהלכי ודרכי היצר הרע, להגדיל את הכשלונות של האדם, ואז היצר הרע מביא את האדם למצב שאדם מרגיש אדם נפסד, שהכל נכשל ונופל אצלו, ואז הדרך ליאוש קצרה מאוד".

"על כל אחד מאיתנו היום הזה, לקבל על עצמנו קבלה חזקה, שכשלונות זה ענין עצמאי ושלא קשור אלינו. וגם אם נכשלנו מאה פעמים, זה דבר שלא קשור אלינו, זה עולם לעצמו. ואל לנו ליפול בעצת היצר הרע לקשור את הכשלונות להמשך ההתנהלות שלנו בחיים, וח"ו לירידה בעבודת השם. להניח בחכמה את הכשלונות במקום אחד ואת המשך החיים והקבלות במקום שני, ולא בגלל שנכשלנו – נראה עצמנו ככישלון לא מוצלח אשר לא יצליח בעתיד, כל דבר הוא לכשעצמו".

עוד כתב האדמו"ר באגרת החיזוק: "וימי הרחמים והסליחות הם ימים של קבלה להמשך ולניתוק הכשלונות מהקבלות, ולהמשיך עם אמונה וחזוק הלאה בלי לתת ליצר הרע לבלבל ולעצור את העליה והתיקון של חודש אלול".

"נדאג לקדש כל רגע מהימים האלו ולשמור אותו כיהלום יקר, ולהתקדם לעבר יום הדין באימה, בחרדה ובהכנה אמיתית ובחשבון נפש פנימי אמיתי ונוקב וניקח את הכשלונות לכח של בניה לעתיד, לקראת הימים הבאים".

הרב פינטו התייחס למגיפת הקורונה: "העולם נמצא באחד המצבים הרגישים ביותר, אשר לא היה כימים האלו דורות רבים ובידינו לשנות את הזמן, לזמן חדש וטוב, וח"ו לקחת את המצב ואת הזמן למקום מסוכן מאוד".

יצויין, תלמידיו של האדמו"ר הרב פינטו מרבים להעתיר בימים אלו לרפואתו השלימה וקוראים לכלל עם ישראל להצטרף לתפילות לרפואתו של רבי יאשיהו בן זרי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *