כ-1000 חרדים התכנסו בעצרת זכרון ממלכתית

הערב התקיימה עצרת ענק בהשתתפות יותר מ-1000 חרדים, לזכרם של חללי צה"ל החרדים. חבר הכנסת יעקב מרגי מטעם סיעת ש"ס שהשתתף בעצרת, אמר כי "זהו יום היסטורי ומכאן אין דרך חזרה", הציבור קרא משניות ותהילים לזכרם של החללים, אמר קדיש, שר את המנון התקווה וסיים בשירת "אני מאמין". את העצרת יזמה עמותת "נצח יהודה" בתיאום עם משרד הביטחון ומנהלת החרדים בצה"ל.

הערב התקיימה עצרת ענק בהשתתפות יותר מ-1000 חרדים, לזכרם של חללי צה"ל החרדים. חבר הכנסת יעקב מרגי מטעם סיעת ש"ס שהשתתף בעצרת, אמר כי "זהו יום היסטורי ומכאן אין דרך חזרה", הציבור קרא משניות ותהילים לזכרם של החללים, אמר קדיש, שר את המנון התקווה וסיים בשירת "אני מאמין". את העצרת יזמה עמותת "נצח יהודה" בתיאום עם משרד הביטחון ומנהלת החרדים בצה"ל.

בפעם הראשונה מאז קום המדינה, התקיים אירוע ממלכתי לזכר חללי צה"ל החרדים אשר יועד והותאם לציבור החרדי. האירוע הוקדש לזכרם של חללי צה"ל החרדים ובתוכם משרתי הנח"ל החרדי הראשון, שהוקם בתחילת שנות ה-60 עד לאחר מלחמת יום כיפור, וחללי מסלולי השירות החרדיים הקיימים כיום בצה"ל. בערב לקחו חלק ח"כ יעקב מרגי מש"ס, הרב אריה שטרן רבה הראשי של ירושלים, בני המשפחות השכולות, אנשי ורבני עמותת "נצח יהודה", חיילים חרדים ובוגרים, האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון, נציגי צה"ל, רבנים ואישי ציבור.

חבר הכנסת מרגי, פנה למשפחות השכולות ואמר, "אין שיעור לחוב הכבד שחווים כולנו, אזרחי מדינת ישראל, לנופלים ולכם. חוב זה הוא נר לרגלנו, לא נחדל ולא נרפה לחפש, לרדוף אחר השלום שממאן לבוא." והוא התייחס לחללים החרדים, "כולם עולמות מלאים, כולם חלומות שנגנזו, כולם אהבות וגעגועים, וכולם יגון וכאב שלא נגמר".

דודי רוט, אחיינו של דוד אליהו פירסט ז"ל שנפל באסון נאות הכיכר, שר יחד עם אחיו, החזן אבריימי רוט, את תפילת "אב הרחמים", לאחר מכן הוא תיאר את אופי חייה של משפחתם השורשית בבני ברק, "למען חינוך הילדים התיישבו סבי וסבתי בעיר בני ברק , אני זוכר את סבי ז"ל שהיה קם כל בוקר בארבע לפנות בוקר לשיעור היומי, ואת סבתי שדאגה שדבר לא יחסר לו, הם הקפידו על קלה כבחמורה. מתוך תחושת אחריות ורצון לתרום, בנם – דוד אליהו התגייס לשרות קרבי במסגרת הנח"ל החרדי", רוט ציין כי, "הדור ההוא, היו לו עוצמות, הוא סלל את דרכינו בדם וביזע ובאמונה", והוא סיים בתחושת החמצה, "סבתי ע"ה חיכתה לעצרת הזו 48 שנה והנה רק עכשיו זה קורה, אך היא, היא כבר לא כאן לראות זאת".

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת "נצח יהודה" וממייסדי הנח״ל החרדי (1999) אמר כי: "האירוע היה אירוע מכונן. לראשונה התקיים טקס יהודי שמותאם למשפחות השכולות מהציבור החרדי", הוא מוסיף כי, "היה מחמם את הלב לראות את כלל הציבור מגיע ומשתתף באבלן של המשפחות, מתוך תחושת שייכות עמוקה.

צילומים: איציק בלניצקי, משרד הביטחון

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. המדינה מוקצת מחמת מיאוס.

    לדעתי הכי טוב שלא לעמוד למדינת השמד. הם החילונים מבזים ומרחיקים את רוב העם מתורתו של ד' ית' שמו. ומאוד יזיק אם חרדי יעמוד דקה לבטלה!!! אנחנו הצדיקים של הדור וכולנו גאים שלא נעמוד ולא עמדנו בצפירה – של "שמד".

    כל הרבנים הצדיקים החכמים והאדמורי"ם – לימדו אותנו לא לכבד את הרשעים!!! וגם אסור להתחנף לרשעים, כפי שלמדו חז"ל מן הפסוק: "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ… וגם לא לעמוד בצפירה. לעמוד בצפירה אסור ע"פ הלכה וגם בגלל חוקות הגוים…
    ומש"ה אנחנו החרדים החכמים צדיקי הדור וכו' לא נעמוד אפי' דקה אחת, או חצי דקה למדינה המסריחה מעבירות של שמד ניאוף וע"ז וכו'.

    כהיום המדינה מוקצת מחמת מיאוס. תמיד חייבים לזכור שאך ורק השמירה על כל התורה ועל כל המצוות היא זאת ששומרת על עם ישראל בכל מקום שהם נמצאים. אנחנו מקווים שכל החיילים במדינה יידעו ויזכרו לתמיד, שרק הקב"ה שומר על עם ישראל!!!! ולא הצבא הכפרני שמשמיד הדעת מעם ישראל. ומי שלא מאמין כך הם אפיקורסים גמורים כמו מנהיגי המדינה. החיילים רק השלוחים אבל גם בלי שום חייל הקב"ה יכול להסתדר לבד. לא צריך שום עזרה.

    המדינה מוקצת מחמת מיאוס |
    הגב
  2. כל המארוקאקים לא יהודים. לא להתחתן איתם!

    יימח שם העדה של הנודרים והדוקרים – המארוקאקות. ממש הסרטן של העולם. חולי נםש פסיכופתים, שקרנים רודפי כבוד, הגויים הכי רעים בתבל.

    מרגי מארוחרא. יימח שם כל המארוקאקים. רק בעיות הביאו על היהודים. |
    הגב