"לאומית שירותי בריאות היא הבית של החרדים" כך הצהיר מנכ"ל לאומית

בכירי יועצי הרפואה בציבור החרדי התכנסו ליום עיון מיוחד ששילב הרצאות מקצועיות ומפגש בלתי אמצעי עם הנהלת לאומית בראשות ניסים אלון # "לאומית היא בית עבור הציבור החרדי. לא לחינם רבע מלקוחות לאומית הינם חרדים"

בכירי היועצים הרפואים תחת קורת גג אחת

 

המקום: בנין המעבדה המרכזית של 'לאומית שירותי בריאות' באור יהודה. הזמן: יום רביעי השבוע, בשעות הבוקר. האירוע: יום עיון מיוחד ליועצי הרפואה הבכירים במגזר החרדי שנערך ביוזמת 'לאומית שירותי בריאות'.

בזה אחר זה הופיעו בבנין המעבדה המרכזית של 'לאומית שירותי בריאות' עסקני ויועצי הרפואה הבכירים בציבור החרדי, ביניהם: (לפי סדר א"ב)הרב מרדכי אייכלר, הרב יחזקאל ברוין, הרב שמעון ברוין, הרב ראובן ברוין, הרב שלמהדרנגר, הרב אהרון ויינגרטן, הרב אשר וואלס, הרב משה חרש, הרב זיסמןטייטל, הרב משה לודמיר,הרב שמעון ליכטשטין,הרב יוסי מרגלית, הרב יצחק מלבר, הרב בני פישר, הרב חיים יצחק פלדמן, הרב אלי פריד, הרב חנניה צ'ולק, הרב יוסף צוקרמן והרב יצחק שטרן,

מהצד של 'לאומית' המתינו להם המנכ"ל ניסים אלון וכן ראש חטיבת הרפואה, פרופסור שלמה וינקר, מנהל מחוז ירושלים, מר עודד ויגרצין, מנהל מחוז מרכז, מר עודד שטמר, מנהל מחוז צפון, מר זיו ויסמונסקי ומנהל אגף המעבדות, ד"ר יותם שנהר

יום העיון נערך ביוזמתו של מנהל שיווק למגזר החרדי ב'לאומית' הרב אפרים רוזנשטיין, כחלק מהעמקת שיתוף הפעולה של 'לאומית' עם הציבור החרדי.

המשתתפים ביום העיון נהנו מכיבוד עשיר וארוחת צהרים משותפת עם בכירי 'לאומית', ושמעו הרצאות מקצועיות מהרופאים הבכירים ב'לאומית'. מי שהפיקה את האירוע היא חברת דיימונדגרופ הפקות בהנהלת מאיר מרגלית, המתמחה בהפקת כנסים, ועידות ואירועי יוקרה.

ההרצאות

את יום העיון פתח והנחה הרב אפרים רוזנשטיין שהודה למנכ"ל 'לאומית' על פועלו הרב למען הציבור בכלל ועל התאמת השירותים השונים לציבור החרדי ככל הניתן, ענין אליו הוא מסור בכל מאודו.

"אנחנו בלאומית חשוב לנו להכיר מקרוב את האנשים שעומדים בקשר יום יום עם הציבור, עוזרים ומסייעים ויש לנו ברוך השם שותפות נפלאה אתכם", אמר הרב רוזנשטיין ליועצי הרפואה.

בהמשך קישר הרב רוזנשטיין את המעמד והשליחות החשובה של העוסקים בענייני רפואה לאברהם אבינו ע"ה. "נאמר אצל אברהם אבינו עליו השלום – "וה' ברך את אברהם בכל" –- חלק מהמפרשים אומרים שהייתה לאברהם בת ששמה היה "בכל" , אולם רבי שמעון בן יוחאי אומר שאבן טובה הייתה תלויה בצווארו של אברהם אבינו שכל חולה הרואה אותה מיד מתרפא. יש סיפור ידוע על האדמו"ר מסלאנים זצ"ל שהלך לבקר את הרבי מקוברין, הרבי מקוברין כיבד אותו כראוי ונתן לו לאכול ולשתות.

בהמשך סיפר לו הרבי מקוברין שבתו מאד חולה ושהוא מבקש שכבוד האדמו"ר יברך אותה לברכה ולרפואה שלמה.

אמר לו הרבי מסלאנים כתוב  "וה' ברך את אברהם בכל- ושרבי שמעון בר יוחאי אומר שאבן טובה הייתה תלויה בצווארו של אברהם אבינו שכל חולה שראה אותו מיד התרפא. והכוונה שהיא לא הייתה ממש אבן טובה אלא פשוט הסתכלו על אברהם אבינו שהיה ידוע במידת הכנסת האורחים שלו והמסירות הנפש שלו במצווה החשובה ואכן כל מי שהסתכל עליו היה מתרפא.

אמר הרבי  מסלאניםלאדמו"ר מקוברין– אמור לבתך שתסתכל עליך ושתראה את מצוות הכנסת האורחים שלך והיא תתרפא. ואכן כך היה.

כמדומני שכשאדם צריך סיוע ועזרה רפואית, החלק הראשון של שיחת הטלפון הראשונית- כבר נותן לו הרגשה טובה ועוזר לו לעבור את האירוע שלו בשלום".

בהמשך לכך הודה הרב רוזנשטיין ליועצי הרפואה וציין כי שיתוף הפעולה איתם מהוה נדבך נוסף בחיבור של 'לאומית' לציבור החרדי.

אחריו עלה לדבר מנכ"ל 'לאומית' ניסים אלון. בתחילת הדברים בירך אלון את המשתתפים בברכת ברוכים הבאים והודה להם על פעילותם החשובה.

בהמשך הציג אלון מצגת ארוכה על הבשורה הגדולה של 'לאומית' לציבור החרדי ובכלל, כשהוא מקדים: "לאומית היא בית עבור הציבור החרדי. לא לחינם רבע מלקוחות לאומית הינם חרדים".

"בלי להכנס לפוליטיקה, אני רק יכול לומר שבימים שבהם יש מי שמחרים את הציבור החרדי, מבחינתנו אנחנו הבית שלהם לכל נושאי הבריאות והרפואה".

כאמור, אלון הציג בפני הנוכחים את הבשורה הגדולה של לאומית – הן ברמה המקצועית והן ברמת ההתאמה לציבור החרדי.

בדבריו התמקד אלון במספר זוויות. ראשית: מחירי הביטוח המשלים הזולים. כידוע בענין הזה הפער העצום בין לאומית לקופות האחרות מסתכם במאות שקלים לשנה למשפחה חרדית. משפחה בת 5 נפשות (זוג הורים ו-3 ילדים) תשלם ב'לאומית שירותי בריאות' על ביטוח בריאות בסיסי 74 שקלים בחודש. וכמה אותה משפחה בדיוק תשלם אצל האחרות? בכללית – 108 שקלים, במאוחדת 143 שקלים ובמכבי 154 שקלים לחודש.

"מדובר על שליש מחיר אצלנו בגילאים צעירים וחצי מחיר בגילאים מבוגרים. זה דרמטי", כך אלון.

בהמשך דיבר אלון על נושא השירות, אותו מעמידה לאומית בראש מעייניה. "בסקר שפורסם בדה מרקר בו נטלו חלק 4000 משתתפים לאומית קטפה את המקום הראשון בשביעות הרצון מהשירות הרפואי, כשהיא משאירה הרחק מאחור את המתחרות".

כזכור,  בסקר שפורסם בדה מרקר קטפה לאומית את המקום הראשון בפרמטר החשוב ביותר שהוא איכות הטיפול הרפואי כפי שבא לידי ביטוי בהרגשה של הלקוח. גם בפרמטר של דירוג זמינות התורים קיבלה לאומית את הציון הגבוה ביותר וכן במידת שביעות הרצון של המבוטחים ממחירי השירותים בקופות שאינם כלולים בסל הבריאות.

לאומית השיגה תוצאות מחמיאות ביותר גם בפרמטרים הבאים: איכות המענה הטלפוני, רמת הבירוקרטיה והשירות הדיגיטלי.

בענין השירות הדיגיטלי ציין אלון כי לאומית היא הקופה המתקדמת ביותר בעולם (!) בהיבט הזה, כך שהיא מביאה למקסימום את היעילות של השירותים הרפואיים השונים, עד לרמה שבה מטופל יכול לקבל אבחון מרחוק ובמקביל לקבל את התרופות עד הבית.

"אספקת תרופות מרשם עד הבית מהווה מבחינתנו סגירת מעגל דיגיטלית של הלקוח, החל מביקור רופא באמצעות הוידאו, דרך הזמנת התרופות  וכלה באספקת התרופות עד הבית על ידי חברת BE".

בענין ההתאמה לציבור החרדי אמר ניסים אלון כי מבחינתו אין פשרות בענין הזה. "אנחנו מבינים שהדרישות של הציבור החרדי באות ממקום ערכי ואידיאולוגי ותפקידנו לספק את המקסימום בהיבט הזה".

בקשר לזה הזכיר אלון את העבודה ש'לאומית' היא הראשונה שחתמה על היתר עיסקה למען הלקוחות החרדים.

בסיום הדברים הודה אלון שוב ליועצי הרפואה הבכירים על פועלם החשוב והבטיח ש'לאומית' תמשיך להוביל הן במקצועיות והן בהתאמה לציבור החרדי.

אחרי נאומו של אלון שמעו המשתתפים הרצאות  מפי פרופ' שלמה וינקר ראש חטיבת רפואה לאומית שירותי בריאות בנושא  חדשנות בעולם הרפואה.

כמו כן הרצו:  ד"ר גלעד בודנהיימר, מנהל המרפאה לבריאות הנפש בלאומית מחוז ירושלים, שדיבר על הרפורמה בבריאות הנפש.

וד"ר אבישי מלכיאלי אחראי תחום רפואת נשים בלאומית מחוז ירושלים, מסר הרצאה מקצועית בנושא.

סיור במעבדה

לאחר מכן נערך פאנל בהשתתפות המנכ"ל מר ניסים אלון וראש חטיבת רפואה, במסגרתו נערך שיח פורה בין כל היועצים, במהלכו עלו נושאים רפואיים חשובים מאוד בהקשר למגזר החרדי, יו"ר ארגון עזר מציון הרב חנניה צ'ולק העלה בדיון את נושא חשיבות זמינות תורים ברפואת הנפש.

לאחר סיום החלק של ההרצאות התקיים סיור מקצועי ממושך במעבדה המרכזית של לאומית, הנחשבת למתקדמת והמובילה בתחומה בארץ. הסיור נערך בהדרכתו של מנהל אגף המעבדות ד"ר יותם שנהר.

במהלך הסיור נחשפו יועצי הרפואה לתהליך הבדיקה והאבחון במעבדות, ושמעו על האתגרים והחידושים פורצי הדרך בתחום.

קשר בלתי אמצעי למען הציבור

יום העיון נחתם בארוחת צהרים עשירה ומכובדת, במהלכה התקיים שיח חופשי בין מנכ"ל ובכירי לאומית לבין המשתתפים. במוקד השיח: נושאים פרטים וציבורים בהם יכולה לאומית לסייע לציבור החרדי. המנכ"ל ובכירי לאומית האזינו בקשב לבקשות והנושאים שהועלו, והבטיחו לטפל בכולם עד האחרון שבהם על הצד הטוב ביותר.

יום העיון הסתיים בשביעות רצון אמיתית הן של היועצים והן של הנהלת לאומית. "זה לא היה עוד מפגש, אלא יום עיון עם תועלת מקצועית מרובה", מספר לנו אחד היועצים שנטלו בו חלק. חברו מוסיף: "יצאנו עם ידע מקצועי רחב מהיום הזה, וגם נהננומתוכניה עשירה ומגוונת".

הרב בנימין פישר, יו"ר מגן לחולהשהשתתף ביום העיון ציין את רמת ההפקה הגבוהה ואת התועלת הרבה שתצמח מהמפגשים השונים: "הקשר עם לאומית, שהוא עמוק ואפקטיבי ממילא, קיבל פה ביטוי נוסף. תודה רבה להנהלת לאומית על היוזמה, ואני בטוח שנזרעו במהלך היום הזה בשורות חדשות וטובות לטובת הציבור".

 

ענין נוסף אותו העלו היועצים לשבחה של 'לאומית שירותי בריאות' הוא מהפכת הקשר עם הקהילה באמצעות מנהלי קשרי הקהילה. "מה שהמתחרים למדו רק לאחרונה, לאומית כבר מבצעת שנים ארוכות – קשר רציף ואיכותי עם הלקוחות באמצעות מנהלי קשרי הקהילה", שח אחד היועצים.

היועצים הדגישו את תרומתו של הרב אפרים רוזנשטייןלענין. "מנהלי קשרי הקהילה, תחת הכוונתו של הרב רוזנשטיין, פועלים מתוך תחושת שליחות אמיתית והתוצאות בהתאם. אין בשום מקום אחר מנהלי קשרי קהילה שמסורים כל כך לתפקיד ומביאים תוצאות טובות כל כך למען הלקוחות כמו בלאומית".

כידוע מערך מנהלי קשרי הקהילה של לאומית נחשב לפורץ דרך בתחום, זאת בשל המענה המקיף והתפעול השוטף של המערך כולו. מנהלי קשרי הקהילה של לאומית מקיימים קשר יומיומי עם ההנהלה המקומית והארצית הבכירה של לאומית, זאת לצד קשר אישי וחברי עם הרופאים והצוות המקצועי.

התוצאה של זה באה לידי ביטוי בנכונות ורצון אמיתי לסייע ללקוחות מצד כל בעלי התפקידים, ובדלתות פתוחות תדיר בחלונות הגבוהים ביותר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *