לאחר המריבה עם שר האוצר: ראש אגף התקציבים התפטר

לאחר מריבה מתוקשרת – ראש אגף התקציבים שאול מרידור הודיע על סיום תפקידו באוצר. "בהתנהלות כמו שמתרחשת היום לא נתקלתי מימי", תקף מרידור במכתבו

לאחר מריבה מתוקשרת – ראש אגף התקציבים שאול מרידור הודיע על סיום תפקידו באוצר. "בהתנהלות כמו שמתרחשת היום לא נתקלתי מימי", תקף מרידור במכתבו.

בהסבר למהלך כתב מרידור כי "אין עוררין כי תפקיד הדרג המדיני הוא לקבל החלטות ולעצב את המדיניות, אך באותה הנשימה, קבלת החלטות כזו נסמכת על עבודת מטה מקצועית של דרגי המקצוע, הנסמכים על ידע רב, על נתונים ועל ניתוח של ההשלכות לצעדי מדיניות שונים".

ראש האופוזציה יאיר לפיד בתגובה להתפטרות ראש אגף התקציבים: "התפטרותו של שאול מרידור היא לא תמרור אזהרה אלא אזעקת אמת. כפי שהזהרנו, כלכלת ישראל הפכה לאיזור אסון. הניהול הכלכלי של משבר הקורונה הוא מחדל בסדר גודל של יום כיפור. ככה לא מנהלים כלכלה במשבר וככה לא מנהלים מדינה. זוהי רשלנות פושעת של חבורת פוליטיקאים חסרי אחריות שעסוקים רק בעצמם."

השר יועז הנדל הגיב בטוויטר: ״שאול מרידור משרת ציבור נאמן. צר לי על התפטרותו. ‏גם בלי הודעתו ברור שנתניהו חייב לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנה ויותר. עיכוב פוליטי משמעותו פגיעה בכלכלה.״

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'יש עתיד – תל"ם', בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: ״השתדלתי לבצע את שליחותי לאור ערכי בית"ר – הדר ותגר, ולמען הציבור כולו. לצערי, ערכים אלה נשכחו זה מכבר." שאול מרידור הוכנע ע״י הריקבון, שלוחיו ושופריו. עוד עדות לכישלון הניהולי והערכי של נתניהו. ממשלה.

התנועה לאיכות השלטון על ההתפטרות של שאול מרידור: "כתב אישום ציבורי נגד שר האוצר: בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים, שר האוצר מתנהל באופן מופקר, תוך רמיסה מוחלטת של כללי המינהל התקין ותוקף אישית את בכירי הדרג המקצועי במשרדו, שרק מבקשים לבצע את תפקידם למען הציבור ההתפטרות הערב של מרידור היא נורת אזהרה מהבהבת. מי שלא מבין את זה עכשיו ועוצם עיניים, יתעורר לתוך מציאות שבה אותם ״פקידים״ יפנו את כיסאם ל״יס-מנים״ חסרי אחריות."

נשיא המדינה שיגר אף הודעה: "אני מצר מאוד על התפטרותו של שאול מרידור מתפקידו כראש אגף התקציבים במשרד האוצר. הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד. שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *