לאחר שנכנסה שבת: הלייבור ביצע מחטף והחזיר את האנטישמי קורבין

המהלך התבצע במחטף בוועידה מיוחדת ביום שישי לאחר כניסת שבת, מה שמנע ממספר חברים יהודים שומרי שבת להשתתף ולהביע את דעתם

זעם בקרב החברים היהודים במפלגת הלייבור בבריטניה לאחר החלטה תמוהה שהתקבלה ביום שישי האחרון לאחר כניסת השבת, בה הוחלט לבטל את השעייתו של מנהיג המפלגה לשעבר ג׳רמי קורבין.

כזכור לפני כחודש החליטה מפלגת הלייבור להשהות משורותיה את ג׳רמי קורביז שכיהן עד לאחרונה כמנהיג המפלגה, לאחר שדו״ח מיוחד קבע כי הוא לא עשה די למניעת האנטישמיות במפלגה. היה זה לאחר שהיו״ר הנוכחי, סר קייר שטרמר, מינה ועדה עצמאית לבחינת האנטישמיות בלייבור וזו קבעה, כי טיפולו של קורבין בתופעה היווה ״כשל מנהיגותי רציני״.

קורבין טען בתגובה לממצאי הוועדה, כי גילויי הדאגה ביחס לאנטישמיות ״נופחו בצורה משמעותית לצרכים פוליטיים״ וסירב לחזור בו.

יו"ר המפלגה הנוכחי שטרמר אמר כי ממצאי הוועדה מהווים “יום של בושה למפלגה״ והוא הבטיח ליישם במלואן את המלצותיה. "הבהרתי בצורה החדה ביותר, כי טועה מי שמכחיש את עובדת קיומה של אנטישמיות בלייבור״.

דובר הלייבור הבהיר, כי קורבין הושעה בשל תגובתו לממצאים, הוא סולק מסיעת הלייבור בפרלמנט וצעדים אלו יעמדו בתוקפם עד לבדיקה מקיפה שתקיים המפלגה.

ואז זה קרה, ביום שישי שעבר התבצע מחטף במהלך שכונה מחטף בוועידה מיוחדת ביום שישי לאחר כניסת שבת. עפ״י הדיווחים, ההודעה על הדיון נמסרה רק ביום שישי בבוקר כשהשעה שנקבעה כבר היתה לאחר כניסת השבת, מה שמנע ממספר חברים יהודים שומרי שבת להשתתף ולהביע את דעתם, וכעת עולה החשד כי העיתוי נבחר בכוונה תחילה לשם כך. כפי שנמסר, נבדקות עתה כל האופציות לפעול נגד ההחלטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *