לא ייאמן: מי נחלצה לטובת הבנות הספרדיות שלא התקבלו לסמינרים?

ומי לא שיתף פעולה?

אמש חברת הכנסת מירב מיכאלי{מפלגת העבודה}, ביקשה מעל במת הכנסת להעביר חוק, אשר ימנע ממנהלי מוסדות וסמינרים, לא לקבל לשורותיהן תלמידות רק בגלל מוצאן העדתי, חברת הכנסת נמקה היטב את הדברים והסבירה כיצד דבר זה אינו יכול להתקיים במציאות הנוכחית, בעוד תופעה זו מתרחשת שנה אחר שנה.

כידוע מדי שנה מספר לא מבוטל של בנות כשרות וטהורות אינן מצליחות להיכנס לסמינרים הנחשבים, רק בשל היותן בנות שמוצא אבות אבותיהם היה מארצות המזרח רח"ל.

בנות אלו, נשארות בבית גם לאחר תחילת שנת הלימודים ומחכות לישועה, פרוטקציות וקשרים ע"מ שימצא להן מקום לימוד הולם.

בדבריה מיכאלי, פנתה לכל נציגי הכנסת: ימין ושמאל וכמובן חרדים אשר אמורים לייצג את המגזר החרדי שסובל במיוחד מהאפליה על רקע עדתי, אך לשווא, לא נמצא מבין 120 חברי הכנסת, {שאמש הסתפקו כמה בודדים בלבד להגיע למליאה}, אחד שירים את אצבעו ויאמר שהוא יצביע עבור החוק הכל כך חשוב.

למרות פנייתה ונימוקיה שהדבר אינו קשור פוליטית אלא מדובר בעשיית אמת וצדק למען ילדי ישראל הנפגעים מכך לא הגיעה התמיכה המיוחלת.

מיכאלי דרשה להטיל סנקציות כספיות ואף למנוע תמיכה במוסדות אשר מפלים ילדים רק בגלל מוצא עדתי.

סגן שר החינוך ח"כ פרוש, אשר השיב בשם משרד החינוך דחה את הצעתה ובכך לעת עתה תמה הסוגיה הכל כך כואבת, וללא פתרון הולם תוך כדי התעלמות מוחלטת מקיר לקיר גם ע"י מי שטוענים חדשות לבקרים שכל תפקידם הוא למנוע אפליות הן על רקע מגדרי והן על רקע של מצוא עדתי.

"היום נפלה הצעת חוק שלי לשלול תקציבים ממוסדות חינוך שיתנהלו בצורה גזענית ומפלה. זה לא עולה כסף, זה לא קשור לקואליציה או אופוזיציה, זה להגן על ילדות וילדים שנפגעים רק בגלל צבע עורם או המוצא שלהם". כך צייצה חברת הכנסת מיכאלי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ממה הם מפחדים ? מה יש להם להסתיר?

    למה הצביעו נגד? הם 9שוט גזעניים בדם

    פיני |
    הגב