"לא מבין": דב הלברטל בטור נגד עמית סגל

אני נאלץ שלא להסכים עם אף טיעון של הפרשן והעיתונאי עמית סגל, בלהט הגנתו על הציבור החרדי. יתכן שהוא מיתמם. אבל גרוע מכך, אני מתרשם שעם כל בכירותו בתקשורת, הוא חף מהבנה של רגשות האדם. הוא פשוט לא מבין בסנטימנטים אנושיים. ולמרות שאני חרדי, האמת צריכה להיאמר. והאמת נוקבת למי שרוצה להתבונן בה בכנות ראויה.

אני נאלץ שלא להסכים עם אף טיעון של הפרשן והעיתונאי עמית סגל, בלהט הגנתו על הציבור החרדי. יתכן שהוא מיתמם. אבל גרוע מכך, אני מתרשם שעם כל בכירותו בתקשורת, הוא חף מהבנה של רגשות האדם. הוא פשוט לא מבין בסנטימנטים אנושיים. ולמרות שאני חרדי, האמת צריכה להיאמר. והאמת נוקבת למי שרוצה להתבונן בה בכנות ראויה.

השנאה לחרדים דומה ביסודה לשנאה האנטישמית. זו שנאה הנובעת ביסודה מהניכור של היהודים ביחס לגויים, מההבדלות. אין צורך לומר מה חושבים רבים מהחרדים על הגויים. בדומה לכך, ביחס לחילונים. זה לא אותו דבר, אבל דומה.

החרדים מתנכרים למדינה. הם לא מכירים בלגיטימיות היהודית שלה. הם לכל היותר מכירים בה דה פקטו. מנקודת מבט חילונית, הם לא נושאים חלק בנטל העיקרי של המדינה, זה הכרוך בחיים ומוות. בפציעה ובנכות. בשכול וביגון. החרדים לא שם. מנקודת מבט חילונית, הם לא תורמים לפיתוחה הטכנולוגי, הכלכלי, החקלאי של המדינה. הם לא בעשייה החכמה, לא בסייבר, לא בהנדסה ולא ברפואה.

זו הסיבה של הניכור של החילונים כלפי בחרדים. כמים הפנים לפנים. החרדים מתנכרים למדינה ולערכיה, בצדק. הם לא חוגגים את עצמאותה. לא מזדהים ביום הזיכרון והשואה. אז גם החילונים מתנכרים.

זו גם הסיבה שהחילונים סבורים שלחרדים לא מגיע כלום. מי שלא תורם במלחמות, בחיים ובמוות ובבנייתה של המדינה, ועוד מתנכר לה, לא מגיע לו כלום מעבר לסך היחסי של המיסים שהוא משלם. לכן מנקודת מבט חילונית הם מוגדרים סחטנים.

החילונים גם לא מוכנים לממן את הילודה הברוכה של החרדים. מבחינתם המשמעות היא מימון אותם אלה המתנכרים להם, ויורקים להם בפרצוף. למה חילוני צריך לממן ילודה חרדית? אנחנו החרדים רוצים להוליד? נתכבד לעשות זאת על חשבוננו. האם אין בכך בעיה מוסרית חריפה של הציבור החרדי?

החרדים נתפסים אצל החילונים כמי שאם רק תיתן להם את הכוח, הם יכפו עליך מה שהם רק יוכלו. יהיו מדרכות נפרדות. אוטובוסים נפרדים. יגרשו את כל הגויים. ישראל תיראה כמו בית שמש.
הניכור כלפי החרדים רוחש כל הזמן, לפעמים בגלוי ולפעמים לא. אף אחד מאלה המתנגד לחרדים בבחירות לא עושה זאת כי הוא חושב שהוא יגייס כך חרדי או ישלח אותו לשוק התעסוקה. שנאת החרדים לעולם לא תפסק. כל עוד צריך צבא יהודי. כל עוד לא תופרד הדת מהמדינה.

החילונים חוששים באמת משלטון החרדים. מהניכור. מההבדלות מהם. מהכול. אז אשאל אותך עמית סגל, את כל מכלול הרגשות האנושיים האלה, אתה לא יכול להבין?

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יש אמת בדבריו

    צריכים להקדיש להלברטל גם אם זה לא עושה נעים בגב

    חנני |
    הגב
  2. בחילה

    תחושת קבס ומעורר בחילה לקרוא את הטורים שלו. אם הטיפשות הייתה מחלה כואבת כל החיים הוא היה בגבס.

    קורא המום |
    הגב
  3. פשוט מדורג

    פשוט הזוי חרדי מלגלג על דרך החיים הרי החרדים תורמים המון בכמה גופים גדולים ומתגייסים בשיעורים גדולים הוא לא מבין שקשה לחרדים עם המראה השונה סתם חרדי שמגיעים מהיסוד

    יעקב |
    הגב
  4. החרדים והמדינה

    דברים קשים מאד אומר הלברטל
    אבל דבריו מחוברים למציאות
    ולכן הם כואבים

    גלאור |
    הגב
  5. טיפשוני

    הוא יגיד הכל העיקר שיתיחסו אליו

    האתר גם טיפש שהוא מתייחס לצומיסט הזה |
    הגב
  6. שוב פעם הטמבל הזה

    נמאס נמאס לקרוא את השטויות שלו.
    כל כולו מדבר כמו אחד שהשתלטה עליו קליפת עמלק. לא אתפלא אם הלברטל
    מקבל מימון מהקרן החדשה
    די מגעיל לקרוא את המאמרים שלו…

    חיים |
    הגב