לא מה שחשבתם- 71% מעולי צרפת בעשור האחרון לא הצליחו לרכוש דירה

כיום ממתינים 27 אלף עולים לדיור ציבורי

אחרי העלייה לארץ, אך עוד לפני הלימודים באולפן והשגת עבודה, על העולים למצוא קורת-גג, ולצאת ממרכזי הקליטה. מתברר שהמשימה קשה בהרבה מהנראה. לפי יו"ר וועדת העלייה והקליטה, דוד ביטן (הליכוד) דיור ותעסוקה הם המפתח לקליטה מוצלחת בארץ. עם צפי לגלי עלייה בעקבות הקורונה, על ישראל להיערך בתחום הדיור ובעיקר דיור ציבורי.

הוא קרא למדינה לפרסם מידית מכרזים לבניית 30 מקבצי-דיור לקבלנים פרטיים, תוך התחייבות לשכור זאת מהם לעשור הקרוב. כמו-כן הציע ביטן לשקול את הגדלת הסיוע בשכר הדירה לעולים – בשנתיים הקרובות.

ביטן הדגיש כי "המדינה צריכה להגדיל ולהאיץ תוספת דירות בדיור הציבורי, להוסיף בניית מקבצי דיור לעולים שיהיו מעוניינים להתגורר במקבצים אלה. בנוסף, יש להשמיש את כל מרכזי הקליטה הקיימים לעולים בלבד. ביטן קרא לייחד תכניות מיוחדות לסיוע בדיור ע"י מתן מענקים ומשכנתאות מוגדלות לעולים ממדינות מצוקה כמרוקו, ובנוסף בניית מרכזי קליטה נוספים. הוא קרא למצוא דרך לעקוף ראשי ערים, המערימים קשיים על בניית דיור לעולים.

כיום ממתינים 27 אלף עולים לדיור ציבורי, מתוכם 22 אלף קשישים. אנו פועלים לרכישת כאלפיים דירות חדשות במקבצי דיור. לדבריו, בקרוב יוענקו לעולים מענקי קורונה וקורסי הכשרה מקצועית.

לדברי אריאל קנדל, מנכ"ל קליטה – ארגון הגג של עולי צרפת, מי שלא זקוק – לא צריך סיוע בשכר דירה, אך אצל עולי צרפת כ-70% הם מעמד בינוני, ואינם מסוגלים לרכוש דירה בכוחות עצמם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *