לא מחכים לממשלה: עיריית ירושלים מינתה פרויקטור לטיפול בקורונה

שלום אייזנר מונה לפרויקטור האחראי מטעם המל"ל הטיפול בנגיף הקורונה בירושלים. עיריית ירושלים דרשה אחריות מלאה מהמל"ל, כולל תקציבים וביצוע

הבוקר קיים ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הערכת מצב לאור עלית מקרה תחלואת הקורונה בעיר ירושלים. בהערכת המצב השתתפו ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון, אלישע פלג, סגן ראש המלל, יואל סלוביק, נציגי פקע"ר ירושלים, ד"ר חן זמיר, רופאת המחוז, נציגי משטרת ישראל ונציג משרד הפנים.

בפגישה נדונו מספר רב של נושאים ובניהם, עליה בתחלואה בשכונות העיר: עיריית ירושלים ביקשה מהמלל לקבל את הסמכות לטפל בתושבי העיר. העירייה מבקשת לקבל את הכלים והסמכויות על מנת למגר את הנגיף ככל שניתן, לאור ההכרה עם השטח והבנת הצרכים.

עיריית ירושלים מאז תחילת השבוע החלה בפינוי מאסיבי של חולים לבתי מלון. עד כה, מתחילת הגל השני פונו כ- 500 חולים לבתי מלון. פגיעה בתנועות הנוער – ראש העיר העלה את הסוגייה בפני סגן ראש המלל וביקש ממנו לשקול את ביטול הפעילויות בשנית. ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בדיון: "במקום לסגור את התנועות עלינו לרתום אותם למאמץ ולסיוע. הסגירה היא לא פתרון".

הסגר על השכונות – ראש העיר הדגיש מול המלל את התנגדותו לביצוע סגר על השכונות. "הסגר על השכונות רק מגדיל את מספרי החולים, הוא לא פותר את הבעיה". אמר ליאון בדיון. אוכלוסיית הגיל השלישי: עיריית ירושלים מבקשת אישור לקיים פעילויות חוץ מבוקרות עבור אוכלוסיית הגיל השלישי בפארקים.

מינוי פרויקטור מתכלל מטעם המל"ל לעיר ירושלים. ראש העיר הודיע על מינוי, שלום אייזנר, נציג המלל, תושב העיר, לפרויקטור לנושא הקורונה עבור העיר ירושלים מטעם המל"ל. עיריית ירושלים תכין ותציג תכנית טיפול מוצעת, ע"פ בקשת המלל, על מנת לאפשר קבלת סמכויות, משאבים וכלים למיגור הנגיף בעיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *