"לא נוכל לחיות עם ממשלה שלא תקבע קווים אדומים לממשלת אחדות"

ימינה בפנייה רשמית לנתניהו: "לא נוכל לחיות עם ממשלה שלא תקבע קווים אדומים לממשלת אחדות"

במפלגת ימינה הודיעו לראש הממשלה כי הם מוטרדים מהפרסומים בתקשורת בימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה.

במפלגה שלחו מכתב לנתניהו בו הבהירו כי "הוויתור המסתמן על תיק המשפטים, על חוק קמיניץ, שצמצם בצורה דרמטית את הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, ומרכיבים בחוק הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת הריבונות על הישובים ביהודה ושומרון, השמועות על מסירת האחריות לטיפול בהסדרת ההתיישבות הבדווית בנגב לעמיר פרץ".

כמו כן הוסיפו בימינה גם את הפרסומים על "ביטול חוק הפיקדון וזניחת המטרה של הוצאת המסתננים בחזרה לארצותיהם, מסירת תיק הביטחון מבלי לקבוע מנגנונים שיאפשרו את המשך פיתוח ההתיישבות, ועוד ועוד"".

בימינה הדגישו כי "ממשלת אחדות היא אכן צו השעה ומחוייבת הן מהמציאות הפוליטית והן מאתגר הטיפול במשבר הקורונה. מלכתחילה ברור היה שהיא תדרוש וויתורים משני הצדדים והימין לא יוכל לצאת עם מלא תאוותו בידו. אולם חייבים להיות לכך קווים אדומים. ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך, והיא איננה יכולה להתפרק מכל נכסי הימין".

בנוגע לאחדות הבלוק נכתב "אנו שומעים על החשיבות שאתה מייחס לשמירת אחדות בלוק הימין גם בממשלת אחדות וסבורים, כמובן, כי זו אכן מטרה חשובה והכרחית להמשך הדרך. ואולם, איננו רואים כיצד האמירה הזו מתורגמת הלכה למעשה. המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק ולקבל החלטות בנושאים כה חשובים וכה הרי גורל במשותף".

לסיום הוסיפו "אנו מבקשים לקבל בהקדם הבהרות לחששות שהועלו לעיל ולקבוע מנגנון היוועצות וקבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול ח"כ בני גנץ שיעמידו אותנו בפני עובדות מוגמרות שלא בטוח שנוכל לחיות איתן בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אנשים מרכזים ומעוררי מהומות

    כל מקום שמכניסים את בנט, הוא ישר מתחיל להאשים ולעשות כותרות כאילו הוא היחיד שיוכל מה לעשות ואיך לפתור את כל הבעיות שבעולם. איסתרא באלגינא קיש קיש קריא

    מ |
    הגב