לא תאמינו: "סוכריות הפלא" של הרב ברלנד

בצינור לקחו את הגלולות שהבטיח הרב ברלנד לרפא את החולה לבדיקת מעבדה וגילו כי מדובר בסוכריות מנטוס

למרות שנפתחה נגדו חקירת משטרה על קבלת דבר במרמה אחרי תחקיר של אריאלה שטרנבך, הערב בתחקיר הצינור – הרב ברלנד נראה במצלמה הנסתרת מציע ריפוי מהמחלה הקשה ואף נותן שלוש גלולות מסתוריות שלכאורה אמורות לרפא.

בצינור לקחו את הגלולות לבדיקת מעבדה וגילו כי מדובר בסוכריות מנטוס.

גיא לרר מגיש הצינור כתב  בטוויטר: ‏"מכיוון שאני אוהב את עוקביי, אתן פה ספוילר לתחקיר של אמיר שואן רגע לפני שהוא משודר. שלושת הכדורים שהרב ברלנד נתן תמורת חמשת אלפים ש"ח ועם הבטחה ברורה לרפא סרטן ולחסוך כימותרפיה – הם לא פחות ולא יותר משלושה כדורי מנטוס כשר".

הרב ברלנד מסר בתגובה באמצעות מקורביו כי "בזכות ברכת שהכל – החולה יכול להתרפא"

 

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. למגיב בתגובה מספר 4

    הנשים החרדיות, ברובן, מכסות כל מה שצריך לכסות, דהיינו את את הרגל עד הברך ואת היד עד המרפק, כולל הברך והמרפק, ובבגדים שאינם צמודים כל כך.

    המושג "צניעות" בימינו השתבש לגמרי. שמים דגש על צניעות הבגדים, וגם הופכים את הצניעות לכיעור.

    שימת הדגש על צניעות בבגדים היא טעות, כי אשה המכוסה כמו שצריך ומסתובבת ברחובות כל הזמן, או שהיא עובדת במקום ציבורי ובאה במגע תמידי עם גברים, אין לה שום קשר לצניעות, למרות שבגדיה רחבים או שהמראה הכללי שלה הוא מכוער. צניעות איננה כיעור, ואשה יכולה להיות גם יפה וגם צנועה.

    יתירה מכך, יש חיוב על אשה נשואה להיראות יפה תמיד, כדי שתמצא חן בעיני בעלה (וזה אמור גם כאשר היא יוצאת לרחוב). בגמ' במסכת תענית (דף כג) מסופר על אחד מגדולי האמוראים שאשתו יצאה לקראתו מקושטת, החכמים התפלאו ושאלו אותו הכיצד, וענה להם שכך צריך לנהוג, כדי שיסתכל דוקא עליה.

    אדם היוצא עם אשתו לרחוב, כשהיא מכוערת יחסית לאחרות ההולכות ברחוב, סופו שיסתכל על אחרות ויבגוד באשתו. כך כתב גם היעב"ץ בהגהותיו למסכת יבמות (דף סג), והמליץ "שלא ישא כעורה… כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו".

    כך גם הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל בספר "פלא יועץ" (בערך "יופי") כתב ש"ראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו עיניהם באחרת. וכן מטעם זה ילביש את אשתו ויקנה לה תכשיטין ביותר ממה שיש לו, כדי שתמצא חן בעיניו ולא יתן עיניו באחרת".

    ואחד מגדולי הראשונים בתקופת הרשב"א, רבי אהרן הכהן מלוניל, בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) כתב ש"אסור לתלמיד חכם להניח לאשתו שתתנוול אפילו בימי אבלה, כדי שלא תתגנה בעיניו, שמא יכופנו יצרו להתאוות לאשה אחרת".

    אין שום קשר בין אשה הלבושה בטוב טעם, לבין בנות ישראל בזמן חורבן הבית שהיו מכניסים בנעליים שלהם בקבוקון של בושם, ומתיזות את הבושם על הבחורים כדי לגרות אותם. לפי ההלכה מותר לאשה להתבשם, להתאפר, רק לא בצורה מוגזמת.

    הפסוק "ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תִּשָּׁכַבְנָה" מדבר על חורבן הבית (שאז כל זה קרה באמת) ולא על העתיד לבוא, זה לא יקרה יותר לעולם, והגאולה תגיע ברחמים גמורים בס"ד. היום רואים התעוררות של תשובה כמעט בכל מקום, ואין שום סיבה לנבואות זעם שכותבים אנשים ממורמרים.

    נוצר היום מצב שאנשים הנשואים לנשים מכוערות, שלא טוב להם בבית, נותנים דרור לעיניהם להסתכל על כל אחת שעוברת ברחוב, הם רואים נשים יפות וזה משגע ומטמטם אותם, והפתרון שלהם הוא – להלביש את כולם בשקים שחורים וכך לא תהיה בעיה של שמירת העיניים (התפרסמו תמונות של נשים שזורקות את הזבל, ואין שום הבדל בין המראה שלהם לבין המראה של שקית הזבל, כך נראות קומץ הנשים החרדיות שהשתגעו והשתבשה עליהן דעתן, אלה שנקראות "נשות השאלים").

    באמת לא מובן לשיטתם מדוע התורה הזהירה "ולא תתורו", ומדוע ספרי הקודש מלאים במעלת וחובת שמירת העיניים, הרי החובה היא על הנשים להיראות כמו אוהלים שחורים מהלכים, וכך אין שום בעיה לגברים…

    כותב הפוסט משתמש בשפה מלוכלכת מאוד (איני רוצה לחזור על המילים המזעזעות), ולועג ומבזה לגדולי ישראל, וזה לבד מוכיח על טומאת נפשו.

    המשפט "את הפאות של היום, אף פוסק בעולם לא יתיר" הוא דמגוגיה צרופה; והוא יכול לשכנע רק את מי שלא למד את ספרי הפוסקים שעוסקים בנדון של לבישת פאה נכרית. כי מי שלומד, יודע שגם הפוסקים שכתבו בנושא הזה לפני 500 שנה, דיברו על פאה משיער טבעי, שנראית לחלוטין כמו שיער טבעי, ומאוד קשה להבדיל בינה לבין שיער טבעי.

    וכמובן שיש נשים שנולדו עם שיער שהוא "גוונים ותלתלים", ומעולם לא שמענו על איסור הלכתי שאוסר על נשים בלונדיניות או מתולתלות לצאת לרחובה של עיר.

    ובאשר לטענה שנשים מתלבשות בחוץ יותר טוב מאשר מתלבשות בבית, כך הוא טבע האשה, שמתביישת יותר מהעוברים ושבים ורוצה להיראות במיטבה בעיני חברותיה, וגם בגמרא מוזכר החשש "שמא תשלוף ותראה לחברתה ברשות הרבים" (בשבת). ובבית קשה להתלבש במיטב המחלצות כאשר מבשלים ומטפלים בילדים.

    כתב שר התורה הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה" (שו"ת שמש ומגן חלק ב' אבן העזר סימן ט"ו).

    מגוחך ממש לצטט את דברי החפץ חיים בספרו גדר עולם על "צניעות", ולהתעלם משיטתו בספרו "משנה ברורה" שהחלק התחתון של הרגל יכול להיות גלוי לחלוטין, והעיקר שהברך יהיה מכוסה (בימינו מחמירים גם ללבוש גרביים חצי שקופות). שיטתו זו התקבלה על מרבית הפוסקים בימינו, למרות שמחמירים להוסיף גרביים בגלל מנהג רוב הנשים החרדיות.

    לסיכום, ההחמרה המופרזת בצניעות נובעת ממחלות נפש, משיבוש, מסטיות חולניות, וגורמת לבעיות רוחניות קשות מאוד, כפי שהתבטאו רבני בד"ץ העדה החרדית במכתבם על 'כת השאלים': "אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגיהם ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה", וכינו אותן "קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל".

    שמשון |
    הגב
  2. יש משהו בדבריו ! איש אמת לא מדבר על צדיקים!

    אז לכל המתייפייפים עם חליפות וכובעים ופיאות עד הרצפה שמדברים על הרב ברלנד שימו לב לא ליפול במלכודת שטומנים לפכם פה באתר שזה שמתיימר להיות אתר חרדי ..

    יוסי |
    הגב
  3. לשון הרע - סכנת מוות!

    ראו הוזהרתם – אתם מדברים פה על צדיק קדוש שאין אתם עומדים על קדושתו ! כל נסיון להבין מעשיהם של צדיקים יעלה בתוהו למי שקצת מבין ולומד תורה באמת – אם אתם מזוהים עם הכתוב לעיל דעו לכם , שדינכם רע ומר !

    פשוט |
    הגב
  4. מחשבה טובה

    הנה קצת "עצות והדרכה על צניעות האשה בזמנינו"

    לאור המקרה הקשה שאֵ֥ין אִ֖ישׁ שָׂ֣ם עַל־לֵ֑ב: לע"נ של חני סוליש ז"ל ושטרנה שרה קלפמן ז"ל, אלו הן שתי בנות הדודות שנמצאו ללא רוח חיים, ליד ישיבה בגבעת שאול, רח"ל.

    כהיום אסון רודף אסון, ואֵ֥ין אִ֖ישׁ שָׂ֣ם עַל־לֵ֑ב, וְאַנְשֵׁי־חֶ֤סֶד נֶאֱסָפִים֙, בְּאֵ֣ין מֵבִ֔ין כִּֽי־מִפְּנֵ֥י הָרָעָ֖ה נֶאֱסַ֥פו, האם כהיום אתם רואים שהכל חזק ומתוק? אכן אסון רודף אסון, מוות מיותר שזועק זעקה אילמת. אם זו תרבות הדחיפות, אם זה אסון הטביעות, ואם זו שפיכות הדמים המיותרת והמרושעת ברשתות החברתיות. ואם מישהו כאן לא יתעורר, ולא יקח על עצמו את האחריות הציבורית הדרושה, על מנת לשפר החינוך של צניעות בנות ישראל, בגיל צעיר, ע”פ דעת תורתינו הקדושה, היינו ע"פ השולחן ערוך, זה יכול ליגמר חלילה בעוד שורה של אסונות מיותרים שצפויים לנו ח”ו.

    כידוע שברגע שאשה סוטות הן מדרכי הצניעות, ולא מקדשות את גופן לבעליהן בלבד, מרחיקות הן את הגאולה מכל עם ישראל, ומרבות פריצות וניאוף בעם ישראל. וברגע שמתנהגות הן כיאה לבת מלך, ושומרות את יופיין רק לבעליהן. הם מרבות הן קדושה בעם ישראל, משרות ברכה בתוך ביתם, ומקרבות את הגאולה.

    ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול. היופי שלך, זה הצניעות שבך! שכל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול!ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול. היופי שלך, זה הצניעות שבך! שכל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול!

    אליכם בנות ישראל הכשירות, גאולת ישראל תלויה בכם כי בזכות נשים צנועות נגאלו ישראל ממצריים ובזכות האמונה הפשוטה והצניעות שלכן תיגאלו, הצניעות היא ללא ספק אחד מיסודות היהדות. את הציוו יש בתורה (ויקרא יט, א) "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ" מפרש רש"י: "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה".

    אבל אותן בנות ישראל ההולכות עקב בצד גודל, נטויות גרון, מדיפות ריחות של בשמים לכל עבר, עם מלבושים של זנות וזימה, כדי למשוך עין בחורי ישראל, אוי לכם אהה עליכם כי בבוא האויב תתבזו ותושפלו עד עפר, עוד תהפכו לשפחות כי בנות זימה אתן, ואָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלַ‍ִם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים תשגלנה [תִּשָּׁכַבְנָה] כבר אי אפשר ללכת ברחוב, אין מקום איפה לשים את העיניים.

    אתן – שהתלבשתם כדי למשוך תשומת לב ועיין – מבחורי ואברכי ישראל, תאנסו בכוח ותהפכו לשפחות מין, כבנות היזידים בעיראק הנאנסות, ואין מי שישמע צעקתכן ואין מי שיגן בעדכן.

    הבהרה! אני לא מדבר על בנות שלא שומרות תורה ומצוות, מדבר אני אליכן בנות החרידות מכל החוגים!!! בנות גאולה בירושלים, ובנות רבי עקיבא מבני ברק, בארא פארק, לייקווד, מאנסי, קרון הייטס, A.L. ENGLAND וכו' וכו' וכו' בכל מקום בעולם שהם…….

    אתן -בנות חרדיות מבתים חרדים המדקדקים קלה כבחמורה, וחלק מהבעלים שלכן אף יושבים ולומד בכולל,
    אתן – ההולכות ברחוב כזונות חצופות, במלבושים נוראים המעוררים את קליפת בעל פעור,
    אתן – ההולכות בחגורות המבליטות את מקום זימתכן, ובחולצות שלא מביישות את מיטב הגויות והזונות בפריז,
    אתן – ההולכות בפאות נוכריות פרועות שיער כבחורות רווקות, כדי למשוך הבחורים ואברכים לניאוף רח"ל,
    אתן – יבוא יומכן בקרוב ותושפלו עד עפר ממש, כבודכם ייאנס אין מי שיגן בעדכן ובעד בניכם ובנותיכם ח"ו,
    כי פגעתן בכבודי, אמר ד'. הפוסקים המתירים, לא העלו על דעתם את הפאות של היום, עם גוונים ותלתלים, עם גלישה והפרזה. את רוב הפאות של היום, אף פוסק בעולם לא התיר ולא יתיר.
    גם אתם בעליכם לא תנוקו ותמותו במלחמה הנוראה, שום מצווה ולימוד תורה לא יועיל להצילכם ולהגן בעדכם, כי בזמן שאתם יושבים ולומדים נשותיכם יוצאות "בהסכמותיכם" ומחטיאות את בחורי ונערי ישראל בעבירות הכי חמורות ר"ל.

    אוי לכן כי גרמתם קטרוגו גדול ונורא בשמיים, כי בנות ישמעאל היינו בנות השפחה, כן לבושות בצניעות כפי שצויתי אתכן בתורת ישראל, ואתם בני ישראל "בני האהובה" בנות אימותינו שרה רבקה רחל ולאה לבושות לפי תורת הזנות והניאוף.

    נשים רבות לבושות לא צנוע, טוענות שאין זה בשביל הרואים, אלא שכך הן מרגישות טוב בינן לבין עצמן.
    אבל עליהן לעשות חשבון נפש באמת, האם גם כשהן קמות בבוקר הן "מיד" מתלבשות כך, או רק כשהן יוצאות החוצה. ואז היא חוטאת ומחטיאה את הרבים. זו גם עבירה בין אדם לד' וגם בין אדם לחבירו. כיצד תבקש סליחה מכל האנשים שהחטיאה?! אולי מאות אלפים! אדרבה חכמים אמרו שאשה צריכה להיות יפה בבית עבור בעלה, ומכוסה כאשר יוצאת החוצה. אשרי האשה הצנועה, ד' יברך אותה.

    גם אתם: מדריכים/ות רבנים אדמורי"ם ראב"ד דיינים פוסקים (על הלכות צניעות) מוצי"ם ומנהיגי וגדולי הדור וכו' תיתנו את הדין בגדול על שתיקתכם, אע"פ שאתם יודעים שיש חיוב חמור להיות צנועה, ולא תנוקו כי קל קנא לא ינקה, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך ח"ו. "חוסר צניעות מביא פיגועים" ואסונות ח"ו.

    ומה הוא בגד צנוע?
    א. שמכסה הכל ממש.
    ב. שאינו צמוד בכלל.
    ג. שאינו קצר.
    ד. שאינו מושך עין בצורתו או בצבעו.

    ומה גורם לאשה אפילו שהיא בעלת יראת שמים, כולל לפעמים אפי' רבניות, ללבוש בגדים לא צנועים? מה גורם לאשה יראת שמים, ללבוש בגדים לא צנועים? ולהתייפות בפני הרואים? כמה סיבות, כמו שכתוב בספר גדר העולם של החפץ חיים ז"ל על צניעות: עצלות להתלבש כדין, ופיתוי היצר שמסית אותה ליפות עצמה. הגיע הזמן לסלק את מלאך המוות הרוחני והגשמי ממחננו! פריצות המלבושים שורפת את קדושת הנשמה.
    יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם אמן וכן יהי רצון.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. למה מה חשבתם

    אני לא נמנה עם אחד מחסידיו להפך אבל אני די מבין למה
    כנראה הוא מנסה ללכת על השיטה הפסיכולוגית לא יודע אם זה עובד על מחלות כאלו אבל הכוונה טובה בסך הכל
    " מנקודת מבטו"

    חיים |
    הגב