לחמניות, סברס ומסעדות: אזהרות לימי בין הזמנים

בד"ץ קהילות מפרסם מספר אזהרות כשרות מפני מכשולות המצויים בימי בין הזמנים, לצד עדכוני כשרות נוספים • נופש נעים וכשר

 

בד"ץ קהילות מפרסם הודעה מיוחדת עם אזהרות כשרות לימי בין הזמנים, לצד עדכון חשוב על מצב הנגיעות בפירות ובירקות וכן על ברכתה של 'פיצה האט' שעוררה סערה גדולה בעניין הברכה הראויה לה לבני עדות המזרח.

בפתח הדברים כותבים רבני הבד"ץ כי "על היוצאים לנופש לדעת כי באזור הצפון מצויה מכשלה בחנויות רבות שהלחמניות נמכרות במארזים פתוחים ללא כל חותמת כשרות. יש להיזהר ולוודא שעל כל מארז תופיע חותמת הכשרות".

עוד מוסיפים רבני הבד"ץ כי "ישנה תופעה רווחת של מטיילים הקוטפים סברס, אין לאוכלם היות ושכיח בזה ערלה".

בהתייחסות לברכה הראויה לפיצה האט "אשר נאפית באופן שונה מהרגיל", נכתב כי "הכרעת רבני הבד"ץ היא שלבני אשכנז ברכתה 'המוציא' ולבני עדות המזרח הדבר ספק, לכן יברך מקודם 'המוציא' על פת או שיאכל בכדי שיעור קביעות סעודה שברכתו לכו"ע 'המוציא'".

בעניין שעת סגירת המסעדות בשכונת בית ישראל בירושלים לימי בין הזמנים נכתב כי "על פי הוראת רבני הבד"ץ, ההנחיה לימי בין הזמנים למסעדות בשכונת בית ישראל בירושלים העומדות תחת השגחתנו היא, כי יש לסגור את המסעדה עד השעה 12:00 בלילה (בשאר ימות השנה עד 11:30), ואין לפרוץ גדר זה".

כמו כן, עדכון חשוב בעניין הנגיעות בפירות ובירקות, נושא שעורר סערה גדולה בתחילת הקיץ: "הבצל בשווקים כעת", כותבים רבני קהילות, "ברובו מזן ריברסייד או מתוצרת חו"ל שבדרך כלל נקייה יותר, במקרה של רווחים בין הגלדים יש להיזהר ולשטוף ולבדוק היטב גלד גלד.

"בענבים ישנה נגיעות גבוהה, ויש להשרות במי סבון למשך 3 דקות ולאחר מכן לשטוף היטב תחת זרם מים חזק".

לסיום מדגישים בבד"ץ: "בכל השנה ובפרט בימי בין הזמנים יש להיזהר ממקומות ללא השגחה, אחריותנו היא אך ורק במקומות בהם ישנה תעודת כשרות חתומה ובתוקף".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *