ליברמן: "אם תוך 48 שעות לא נקים קואליציה – כל אחד לנפשו"

בישיבה סיעה של סיעת ישראל ביתנו בכנסת כולם ציפו למוצא פיו של ליברמן ששוב ערפל את כל העיתונאים וסירב לחשוף על התוכנית שהוא זומם, אך הדגיש כי הוא מעדיף ממשלת אחדות על פני ממשלה צרה "המאמץ שלנו יימשך עד יום רביעי ב-12 בצהריים. מבחינתי, אם עד יום רביעי לא הגענו להסכמה עקרונית, אז כל אחד לנפשו"

בישיבה סיעה של סיעת ישראל ביתנו בכנסת כולם ציפו למוצא פיו של ליברמן ששוב ערפל את כל העיתונאים וסירב לחשוף על התוכנית שהוא זומם, "אנחנו רוצים ממשלת אחדות – כל ממשלה אחרת תתקשה לתפקד", פתח ליברמן,"כולם שואלים מה אני רוצה. התשובה פשוטה – ואמרנו את זה מיום הראשון של מערכת הבחירות ואומרים גם היום: ממשלת אחדות לאומית. לא צריך לחפש מתחת לפנס – אין כוונות אחרות. המאמץ הראשוני הוא קודם כל להקים ממשלת אחדות. לא רק מסיבות אידאולוגיות, גם מסיבות פרקטיות".

ליברמן דחה את האפשרות שיקים ממשלה צרה עם הערבים ואמר כי ממשלה כזאת לא תוכל לתפקד, לדבריו,"האינטרס האישי שלי זה להיות חבר בממשלה צרה – לא משנה איזו. שני הצדדים מציעים לנו עד חצי המלכות ולכן לנו זה עדיף. מבחינתי ממשלה צרה זה אסון כי המדינה זקוקה למנהיגות, לאחריות ולממשלת אחדות רחבה מקיר לקיר ולכן אנחנו עובדים קשה".

יו"ר ישראל ביתנו שיגר מסר לעבר הליכוד וכחול לבן:" עד יום רביעי ב-12 בצהריים, אם עד השלב הזה לא הגענו להסכמה עקרונית [לממשלת אחדות], לא הגענו לחתימה – מבחינתי כל אחד לנפשו. אני היום קבעתי שורה ארוכה של פגישות, שיחות עם כל מיני חברי כנסת ונציגי אופוזיציה וקואליציה; אני מקווה שכן תהיה בשורה ונבשר לעם ישראל שהצלחנו עם ממשלת אחדות. הנשיא נטול אינטרסים ולא שייך לאף מפלגה – צריך להקשיב. ניתן להתגבר על כל הפערים. מקווה שכולנו נצליח להתגבר על כל הפערים ונקים ממשלת אחדות".

ליברמן סיכם: "אני לא רוצה לנהל כאן מו"מ, אני מחכה לתשובות מהרבה גורמים ואנחנו בקשר עם כל הגורמים בקשת הפוליטית – כולל החרדים. אנחנו עושים 100% כדי להגיע למצב הרצוי, לא רוצים לעשות דווקא לאף אחד – עושים מאמץ כנה – זה עלינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *