ליברמן דורש אחדות: "שנתניהו וגנץ לא יטרחו להתקשר אלי"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ממישך להתעקש על ממשלה בלי חרדים. ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו:

 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ממישך להתעקש על ממשלה בלי חרדים. ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "מאתמול בערב, לאחר פרסום תוצאות המדגם, אני שומע כל מיני פרשנים ומומחים שמציגים כל מיני תרחישים ומנסים להרכיב קואליציות דמיוניות. על מנת לא לבזבז לכם את הזמן אני רוצה להבהיר: "ישראל ביתנו", כפי שאמרנו לאורך כל קמפיין הבחירות, תשב אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה שתהיה מורכבת משלוש מפלגות – "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן". אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם, שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת".

ליברמן הדגיש "על מנת להוריד מסדר היום תרחיש נוסף שמציגים "בוני הקואליציות" למיניהם אני מדגיש: לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל. אני אומר בצורה חדה וברורה לנתניהו ולגנץ: אל תבזבזו את זמנכם לריק, לנסות להתדיין או להפעיל לחצים".

יו"ר ישראל ביתנו פירט את דרישותיו ואמר "לא נוותר על העברת חוק הגיוס, ככתבו וכלשונו, לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא נוותר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לא נוותר על נישואים אזרחיים, ונדרוש הכנסת לימודי ליבה לחינוך החרדי. אלה הם תנאי הסף, ועד שלא נשמע דברים ברוח זו – אין על מה לדבר".

ליברמן החליט לתקוף את החרדים וטען "לאורך מערכת הבחירות שמענו שיח של שנאה מכיוון המפלגות החרדיות. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל לא אויבים והאמירות ששמענו מפיו של גפני, שכינה אותי עמלק, ראוי היה שלא יאמרו. כולם יודעים מה היה דינו של עמלק ולא אוסיף. אנחנו רוצים מדינה נורמלית, שבה האזרחים יחיו על פי העיקרון של חיה ותן לחיות. אני לא מבקש לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק, ולא מוכן שיסגרו מרכולים בשבת באשדוד נקודה".

ליברמן סיים ואמר "המפתח כרגע נמצא בידי הנשיא. הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל בהרכבת הקואליציה. אני סבור שהוא צריך לקרוא עוד השבוע לרה"מ נתניהו ולח"כ גנץ אליו לפגישה, שממנה יצא מסר של אחדות. אנחנו לא דואגים שתקום ממשלת אחדות בלעדינו. אנחנו דואגים למדינת ישראל. כמובן הינו רוצים להיות חלק מהקואליציה הבאה, אבל נסתדר גם באופוזיציה אם זה ישרת את טובת המדינה בשעה זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *