ליברמן: "המפלגות החרדיות בחרו להשתלח ולאיים"

אחרי שהואשם בפוטש מתוכנן עם כחלון ועם לפיד, ליברמן משיב מלחמה: "במקום לנהל שיח ענייני, דווקא המפלגות החרדיות בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים"

משיב מלחמה: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתייחס לאיומי המפלגות החרדיות, בעקבות התעקשותו על חקיקת חוק הגיוס כפי שנוסח בממשלה הקודמת.

"ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני דווקא המפלגות החרדיות בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים. תפיסת 'ישראל ביתנו' בנושאי דת ומדינה ברורה למדי – אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה", הבהיר ליברמן בפוסט שפרסם בפייסבוק.

הוא התייחס לטענות לפיהן הוא פועל בתיאום עם השר משה כחלון במשא ומתן הקואליציוני. "אין שום תאום בין 'ישראל ביתנו' ל'כולנו'. מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי".

ליברמן גם מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בסוגיות שבגללן פרש מהממשלה הקודמת. "מי שמנע את הפינוי של חאן אל-אחמר וסוסיא זה לא בג"ץ. מי שמנע את קבלת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה שנייה ושלישית זה לא בג"ץ. מי שמאפשר העברת מאות מיליוני דולרים לארגוני טרור ברצועת עזה זאת ממשלת ישראל הנוכחית. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

הוא הבהיר כי מפלגתו לא תקבל האשמות שהיא זו שמסכלת הקמת ממשלת ימין. "ישראל ביתנו מייצגת את הציבור הכי מקופח במדינת ישראל – ציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מסים ולכן לא נוותר על עקרונותינו. קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין שיסתכל על עצמו במראה".

כזכור, מוקדם יותר התייחס ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) למשברים המונעים ממפלגתו לחתום על ההסכם הקואליציוני.

"הבעיה כרגע היא רק אביגדור ליברמן, שאולי כרת ברית עם יאיר לפיד להקים ממשלה בלי חרדים, אחרת אי אפשר להבין מה הוא רוצה", אמר אייכלר בראיון לכאן ב'. אייכלר הוסיף, "כמו שאנחנו לא מתערבים לליברמן ומצביעיו מה לאכול ומה לעשות, שהוא לא יתערב לנו בחיים. אני קורא מכאן לליברמן, אם אתה איש הגיוני ואם אתה אכן מקורב למסורת כמו שאומרים – אל תפיל ממשלת ימין. אל תדאג לחרדים – תדאג לאנשי הימין – תדאג לתעסוקה, בריאות וחינוך. כולם מדברים על דברים אידאולוגיים ולא מדברים על צרכי העם".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *