ליברמן טוען: "גנץ ונתניהו מתחרים מי מתחנף יותר לחרדים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אומר בריאיון לרשת ב': "צריך ממשלה רחבה כדי להוציא את ישראל מהבוץ". עוד אמר ליברמן כי "יש תחרות פרועה בין גנץ לנתניהו מי מתחנף יותר לחרדים – גם בזה אין ביניהם הבדל"

"מבחינתי נתניהו או גנץ יכולים להיות ראש הממשלה": כך אמר היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב'.

על הממשלה הבאה אמר: "צריך ממשלה רחבה, ממשלת חירום לאומית על מנת להוציא את העגלה מהבוץ. המדינה היום נמצאת עמוק בבוץ – גם במישור הכלכלי וגם במישור הביטחוני, ולכן אתה חייב ממשלה רחבה".

בהמשך התייחס יו"ר ישראל ביתנו לקמפיין של הליכוד נגדו בשפה הרוסית, ואמר: "אנחנו קודם כל שמחים שהליכוד תוקף אותנו חזיתית. כנראה בליכוד מזהים שישראל ביתנו אכן כוח מוביל. אני חושב שתפקידנו להגיע ולהיות המפלגה השלישית ולכפות גם על הליכוד וגם על כחול לבן ממשלה רחבה. כי לצערי מה שאני מזהה כרגע זאת תחרות פרועה בין בני גנץ לבנימין נתניהו על מי מתחנף יותר לחרדים, גם בזה הם לא שונים. תפקידי למנוע מהם להקים ממשלה עם החרדים, להקים ממשלת הלכה. אנחנו ראינו מה הדרישות שלהם גם במו"מ הקואליציוני".

בתחילת הריאיון כינה יו"ר ישראל ביתנו את השרים בממשלה "שוטים" משום שלטענתו הם נכנעו לחמאס בהסכם ההסדרה האחרון: "תושבי עוטף עזה הפכו מאזור עדיפות לאומית לאזור הכחשה לאומית. אנחנו רואים ראש ממשלה שמסרב להתייצב בפני התושבים ומסרב להסביר מה קורה. אנחנו מקבלים עדכונים על ההסדרה מחמאס, ממצרים, רק מממשלת ישראל אנחנו לא מקבלים שום הסבר".

"כל מה שקורה ברצועת עזה זה לא איום על העוטף, זה איום אסטרטגי על מדינת ישראל", אמר ליברמן והוסיף: "הסכם הרגיעה או הסכם הכניעה כולל מרכיב אחד – יכולת להמשיך בבניית הכוח, בבניית העוצמות של חמאס באין מפריע. כולל הכנסת חומרים דו־שימושיים שממשלת ישראל הסכימה לה, אגב – כל מערכת הביטחון זעמה, פשוט היה שם זעם על אותה רשימה של החומרים הדו שימושיים שאנחנו מכניסים לתוך רצועת עזה. בהערכות הכי פסימיות, היום חמאס מסוגל לייצר שתי רקטות ביום שמגיעות לתחנת כוח חדרה".

לטענתו, חמאס הצליח לשכנע את הפלסטינים שהדרך להגיע להסדרה עם מדינת ישראל היא באמצעות אלימות: "באלימות משיגים הכול. אם היום יש בחירות ביהודה ושומרון – חמאס מנצח בענק, לא בגדול, בענק. חמאס הרוויח גם את דעת הקהל, גם תמיכה של כל הפלסטינים וגם מצליח לייצר כרגע מערך רקטי שהוא איום על כל מדינת ישראל".

שר הכלכלה אלי כהן מכולנו, חבר הקבינט המדיני־ביטחוני, אמר בתגובה לדברי ליברמן כי "השחיקה הגדולה ביותר בכוח ההרתעה של ישראל הייתה בתקופתו של שר הביטחון ליברמן". כהן הדגיש כי "מדיניות ההבלגה מול טרור התבערה הגיעה לקצה וכי ישראל עושה פעולות רבות להילחם בו, על רובן אי אפשר לדבר".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *