ליברמן לא מתקפל: "ממשלת 60 תהיה ממשלה חרדית"

יממה לאחר שסירב להיפגש עם ראש הממשלה, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו כי "אם נצטרך ללכת לבחירות זה בגלל הליכוד". ליברמן מאשים את הליכוד בכך שחשבו "שיהיה בסדר"

יממה לאחר שסירב להיפגש עם ראש הממשלה, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו כי "אם נצטרך ללכת לבחירות זה בגלל הליכוד".

"מחיר היוהרה. אם נצטרך ללכת לבחירות חוזרות זה אך ורק בגלל הליכוד, בגלל ניהול מו"מ קואליציוני כושל, ארוגנטי ורשלני". כתב ליברמן לפני זמן קצר.

ליברמן טוען עוד כי "זה לא במקרה שעד לרגע זה לא נחתם שום הסכם עם אף מפלגה, ולא רק עם "ישראל ביתנו". זה לא במקרה שבפעם הראשונה מאז קום המדינה, מי שניצח בבחירות בצורה משכנעת לא מצליח להקים ממשלה".

ליברמן הוסיף ותיאר: "יצא לי לא פעם לנהל מו"מ קואליציונים, גם מטעם הליכוד וגם מול הליכוד, ואינני זוכר משהו שמתקרב למו"מ הנוכחי. למרות כל תמרור אזהרה אפשרי, מצד "ישראל ביתנו" ומצד השותפות האחרות, הליכוד התנהלה ביוהרה, בגישה הקלאסית של "יהיה בסדר". חוק הגיוס, לצערי הפך לסמל, בכל הנוגע לדת ומדינה, אבל הסמל הזה כולל בתוכו חרם צרכני על מפעל פיניציה בברכת האדמור מגור, גשר יהודית ודו"ח ועדת ניסים בנושא הגיור שהוכנס עמוק עמוק לתוך המקפיא. לכן ממשלת 60 תהיה ממשלה חרדית ולא ממשלה ימנית, שבמקום לדאוג למדינה יהודית תהפוך את ישראל למדינת הלכה".

לסיום כותב ליברמן ומייעץ לראש הממשלה, "עצתי לראש הממשלה בנימין נתניהו, תפעיל לחץ על המפלגות החרדיות לעמוד בסיכום המקורי מהקדנציה הקודמת ולהשלים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית באותו נוסח בדיוק כפי שעבר בקריאה ראשונה. בכל מקרה אנו לא נמליץ לנשיא המדינה על מועמד אחד מלבד נתניהו, ולכן האלטרנטיבה היחידה במידה והחוק לא יאושר היא בחירות חוזרות."

בטור שכתב בידיעות אחרונות, הצהיר יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יתפשר על חוק הגיוס – אפילו במילימטר. "לא ניתן לעשות פשרה על פשרה", הבהיר.

"חוק הגיוס הוא למעשה ציון דרך בניסיון למנוע הקמת מדינה בתוך מדינה ופיצול בעם", הדגיש ליברמן בדבריו. "אנו מחויבים להניע תהליך הפוך של חזרה למדינה אחת – מדינה יהודית ולא מדינת הלכה. לכן ישראל ביתנו לא תתפשר בנושא חוק הגיוס אפילו במילימטר אחד".

"חוק הגיוס נבנה מלכתחילה כפשרה שהייתה מקובלת על מערכת הביטחון, הדרג הפוליטי והציבור הרחב. לכן, לא ניתן לעשות פשרה על פשרה שתרוקן את החוק מתוכן", הסביר ליברמן.

"ישנה מסורת שהשתרשה ולפיה רק צד אחד מתפשר", הוסיף ליברמן. "זאת מאחר שהמפלגות החרדיות לא מקבלות החלטות באופן עצמאי,
בשל כפיפותן לרבנים ולציבור מיליטנטי בעל פלגים רבים והטון נקבע באמצעות פשקווילים על לוחות המודעות – הגיע הזמן לשנות משוואה זאת. הגיעה העת שגם נבחרי הציבור המייצגים את הציבור החילוני יידעו להתעקש על האינטרסים של בוחריהם".

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף ותקף את המפלגות החרדיות. "אסור לקבל כמובן מאליו שהמילה האחרונה תמיד תהיה שייכת להם. הציבור החרדי, שברובו לא עובד, לא משלם מסים, לא משרת בצבא ולא עושה מילואים, הולך ומסתגר בתוך עצמו בשכונות נפרדות ובערים הנבנות אך ורק לחברי הקהילה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אצל הרוסים-הכבוד ובעיקר אחרי שעשו ממנו צחוק שהרי מה לליברמן ולביטחון-שרירים?!האיש מרגיש פגוע והוא רוצה "להראות לכולם.צריך להיזהר מ"חיות פצועות"""

    האיש פגוע

    איציק |
    הגב