ליברמן ממשיך להסית: "הרבנות היא אינקוויזציה"

ליברמן ממשיך להסית נגד חרדים "הרבנות הראשית היא אינקויזיציה גזענית"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, דיבר הערב בנושא דת ומדינה באוניברסיטת בר אילן וכהרגלו מאז נפתחה מערכת הבחירות הוא המשיך להסית נגד הממסד החרדי.

ליברמן אמר "הגענו למצב שבמאה ה-21, רק עולי חבר העמים, לא עולים משום מדינה אחרת, מתבקשים לעבור בדיקה גנטית- בדיקות די.אן.איי. זאת על מנת להוכיח יהדות, זה טירוף מוחלט. מבחינתי הרבנות הראשית עברה תהליך קשה של השתלטות עוינת של החרדים. היא הפסיקה להיות גוף ממלכתי. אפילו את הכשרות שלה אף אחד לא מקבל וכולם מבקשים בד״צ ובית יוסף. אף אחד לא מקבל את הכשרות של הגוף עצמו".

ליברמןהמשיך להיתפס על עניין הבדיקות הגנטיות, תקף את הרבנוץ ואמר "יש השתלטות עוינת של חלקים חרדיים בחברה הישראלית על מוסדות שהיו פעם ממלכתיים. מזה נוצר הסיפור של הבדיקות הגנטיות. מבחינתי הרבנות הראשית חייבת להחליט: או שהיא גוף ממלכתי, או שהיא אינקוויזציה, אין שום השוואה אחרת. הדבר הזה הוא גזעני, משפיל ורומס את כבוד האדם".

ההתקפה החזיתית שלו נגד שס ומשרד הפנים המשיכה כשאמר "יש פה אפליה, אפליה מובנית. האפליה הזאת היא חלק מכל המערך החרדי, שכולל את משרד הפנים. אני מסתכל על כל מה שקורה עם משרד הפנים, למשל בנושא של ילדים שעולים לארץ ומנסים להתאחד עם ההורים ונזרקים מעבר לגבול. או כל היחס כלפי התיירים, שמנסים לבקר פה בארץ וההשפלה שהם עוברים פה. כל המערך הזה חייב להתפרק: משרד הפנים, משרד הדתות, הרבנות – הכל בידיים של החרדים".

ליברמן המשיך להתחייב ואמר "משרד הפנים חייב לעבור מהידיים של ש"ס לידי המפלגות הציוניות. אני חושב שגם במקרה של משרד הדתות – אסור שהוא יהיה בידיים של החרדים. בטח ובטח השילוב הזה הוא קטלני. אבל קודם כל משרד הפנים. אנחנו מתכוונים להילחם עליו ולא להשאיר אותו יותר בידי החרדים.״

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *