ליצמן עדכן את ראש המטה ללוחמה בטרור על ההתפתחות במגפת הקורונה

שר הבריאות וראש המל”ל סיירו במרכז מלבן בראשל”צ שיועד כאחד ממרכזי הקליטה לחולי קורונה

שר הבריאות יעקב ליצמן וראש המל״ל מאיר בן שבת ערכו הבוקר סיור במרכז רפואי ״מלבן״ בעיר ראשל״צ שעשוי לשמש כמרכז הקליטה לחולי קורונה במקרה של הידבקות בישראל (לא המרכז היחידי יהיו עוד).

בסיור השתתפו גם ד״ר אורלי ויינשטיין ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, יגאל סלוביק (מל״ל), ואדים פרלמן סמנכל תקציבים במשרד הבריאית, ד״ר סיגל ליברנט-טאוב ראש אגף לרפואה כללית, ד״ר אלי מזרחי מנהל אדמניסטרטיבי של מר״ג ראשלצ ושמואל הרופא.

מטרת הסיור המשותף לסקור ולהציג את היערכות משרד הבריאות לכל תרחיש אפשרי, זאת במקביל להפעלה יזומה של מניעת הגעת הנגיף לארץ.

במשרד הבריאות מבקשים להרגיע את הציבור ומציינים שנכון לרגע זה אין חולה קורונה בארץ, אך המערכת עושה את כל המאמצים להכין את התשתיות שלה מתוך הנחת עבודה שהנגיף יבוא לכאן, לכן בשל ההיערכות הנדרשת מכשירים את כל המתקנים של המערכת לצורך הנושא.

שר הבריאות ליצמן והצוות המקצועי של משרד הבריאות סקרו בפני ראש המל”ל וצוותו את ההיערכות ומוכנות מערכת הבריאות כולל פריסות מיטות אישפוז ברמה הארצית, לפי מדרג איזורי וכמותי.

השר ליצמן ציין כי היערכות מערכת הבריאות מקצועית ומדורגת תוך לקיחה בחשבון כל אפשרות הידבקות שאנו מקוים שלא תקרה כמובן, אך מחובתנו לפעול בזהירות ובמוכנות.

לדברי ליצמן בשלב ראשון פעל משרד הבריאות להקצות מחלקה בכל בתי החולים הכלליים שיועדה לחולי קורונה אפשריים, בשלב שני הכנת מיטות אישפוז במרכז הרפואי מלבן בראשון לציון ושמואל הרופא, בשלב שלישי נפעל לסגירה מלאה של מספר בתי חולים במיוחד לחולי קורונה ועד לאפשרות קיצונית של פינוי בתי מלון ומבנים לאישפוז.

שר הבריאות יעקב ליצמן: ״מערכת הבריאות ערוכה לכל תרחיש אפשרי, ואנו עושים הכל בשיתוף פעולה עם כל הזרועות הקיימים, בראשם המל”ל, משרד החוץ, השגרירות ורשויות ההגירה, בכדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של אזרחי ישראל. עד עכשיו מנענו הגעת הנגיף לישראל אך נקודת ההנחה שזה יגיע לכאן ואנו פועלים בכל דרך למניעת התפשטות הנגיף ומניעת פגיעה בבריאות הציבור. ״

ראש המל״ל הדגיש כי לעת הזו היעד העליון ברמה הלאומית הוא דחית הגעתו של הנגיף לישראל ומוכנות מיטבית למנוע את התפשטותו לכשיגיע.
הוא ציין כי מקבלי ההחלטות ערים גם להיבטי החוץ ולהשפעות על המשק, ושיבח את ההיערכות הנרחבת והמקצועית של משרד הבריאות ושל הצוותים הרפואיים בשטח.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *