ליצמן על סרטון 'השוטר שמשך בפאות': "יש לבער את הנגע מהמשטרה"

ח"כ משה ארבל פנה למח"ש בעקבות התיעוד הקשה שבו נראה שוטר מושך בפאות של יהודי חרדי. יעקב ליצמן: לבער את הנגע מהמשטרה

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לראש המחלקה לחקירות שוטרים וביקש למצות עד תום את חקירת השוטר שמשך בפאות של יהודי חרדי בבית שמש, שוטר שבינתיים כבר הושעה מעבודתו.

"בסרטונים נראה הבלש מושך בחוזקה בפאותיו של מר קרויזר האזוק בעודו מובל לניידת המשטרה", כותב ארבל.

"הסרטון אינו מציג את האירוע כולו וייתכן בהחלט כי התקיימה עילת מעצר בעניינו של מר קרויזר באותה עת בגין מעשים שביצע באותו ערב. עם זאת, קיומה של עילת מעצר אינה מהווה 'כרטיס חופשי' לשוטרים לנהוג באזרחים כראות נפשם, באלימות או תוך ביזוי והשפלה על רקע דתי.

"אין כל הצדקה למשיכה בפאות ליהודי, ובכלל, אף אם העצור מנסה להתנגד למעצרו, וודאי כשאינו מתנגד. ומדובר בפגיעה לא מידתית בכבוד האדם".

ארבל קרא להחיל על השוטר את חוק העונשין המאפשר השתת עונש מאסר בן שלש שנים. "פאותיו של יהודי היו מאז ומעולם סימן היכר יהודי, סמל לדבקותו, לאמונותיו ולהשתייכותו הדתית. בפעולותיו נדמה כי הבלש עבר אם כן עבירה לפי סעיף 170 לחוק העונשין הקובע: 'ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו – מאסר שלוש שנים'."

גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב אמש ואמר כי "אנו עדים להתפרצות מקרים קשים בהם מתגלית המשטרה חסרת רסן ומצפון, כלפי חרדים בפרט וכלפי אוכלוסיות חלשות בכלל. עדיין לא נרגענו ולא קיבלנו תשובות על תקיפת הנער המוגבל בל״ג בעומר, ומאז נחשפנו שוב ושוב לאלימות מזעזעת שדורשת חקירה לעומק ומסקנות מיידיות לעתיד.

"אני קורא למח”ש לבער את הנגע הזה מהמשטרה שכן זה התפקיד שלו כגוף הרשמי האחראי על תפקוד המשטרה ויושרו".

ממשטרת ישראל נמסר, "החומר הועבר למחלקה לחקירות שוטרים ובמקביל, הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו באופן מיידי עד לבירור הנסיבות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *