ליקוי חמה חלקי בישראל ביום ראשון הקרוב

ומה המשמעות לעם ישראל?

הליקוי יהיה ביום ראשון הקרוב בסביבות השעה 8:25 בבוקר, אז יסתיר הירח כ-32% משטח השמש.

ליקוי חמה מופיע כאשר כדור הארץ, הירח והשמש נמצאים על אותו ציר. המסלולים מצטלבים אחת לשישה חודשים בערך, ואירוע זה מכונה "עונת הליקויים".

במהלך הליקוי, המתרחש בעת מולד הירח (תחילת החודש בלוח העברי), הירח מסתיר את השמש, או את חלקה, מעיני צופים הנמצאים על כדור הארץ באזור מסוים.

ליקוי מלא מתרחש במקום כלשהו על פני כדור הארץ בממוצע כל 18 חודשים, וכל נקודה על פני כדור הארץ תזכה לליקוי חמה מלא אחת ל-370 שנה.

לפחות פעמיים בשנה (ולא יותר מחמש) מתרחש ליקוי חמה במקום כלשהו בעולם. ליקוי החמה המלא הארוך ביותר ב-8,000 שנה צפוי ב-16 ביולי 2186. אורכו יהיה 7:29 דקות.

הגמרא במסכת סוכה אומרת: "ת"ר בזמן שהחמה לוקה סימן רע לכל העולם כולו". אחר כך היא מדייקת "תניא רבי מאיר אומר: כל זמן שמאורות לוקין סימן רע לשונאיהם של ישראל", ואחר כך: "תנו רבנן, בזמן שהחמה לוקה – סימן רע לעובדי כוכבים, לבנה לוקה – סימן רע לשונאיהם של ישראל מפני שישראל מונין ללבנה ועובדי כוכבים לחמה".

כלומר, הגמרא מציינת כי ליקוי מאורות הוא תופעה מדאיגה, כאשר החמה לוקה – הדבר מרמז על אסון שיבוא על אומות העולם, וכאשר הלבנה לוקה – הדבר מהווה סימן רע, חלילה, לעם ישראל – המשול ללבנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *