למרות ההגבלות- רבבות השתתפו אמש בהפגנות

30 מפגינים נעצרו

רבבות הפגינו אמש במוצ"ש, במוקדים רבים ברחבי ישראל נגד ראש הממשלה.

דומה שההחלטה על הגבלת מרחק של קילומטר מהבית גרמה רק ליותר זעם וליותר אנשים לצאת ולהפגין גם מתחת לביתם.

אמש המשטרה ניסתה לאכוף את ההפגנות ביד קשה יותר ועצרה עשרות אנשים, ע"פ המדווח ממשתתפי ההפגנות המשטרה נהגה אף באלימות קשה כנגד המפגינים.

חלק מהמפגינים בתל אביב יצאו לתהלוכות בכמה רחובות, וחסמו צירי תנועה מרכזיים. לפחות 21 מפגינים נעצרו בעיר בטענה להפרת ההגבלות והפרת הסדר הציבורי.

לדברי המשטרה: האכיפה בתל אביב היא בהתאם לתקנות החדשות כפי שאושרו בממשלה, לפיהן מחאה תתאפשר במגבלות של עד 20 איש בכל קפסולה עם שמירת מרחק בין קפסולות, עטיית מסיכות, מרחק של עד 1,000 מטרים מביתם ועוד.

בנוסף, במהלך הערב, המשטרה רשמה מאות דוחות למפגינים בגין אי עמידה בתקנות הקורונה. מהמשטרה נמסר כי טרם רישום הדוחות, הם כורזים ומזהירים את המפגינים לשמור על קפסולות, מרחק ולעטות מסיכה.

בכיכר רבין, שם נערכת הפגנה גדולה יחסית בהשתתפות כאלף מפגינים, משתדלים המוחים בדרך כלל לשמור על ריחוק אחד מהשני. המשטרה מסרה כי שוטרים שפעלו באזור איתרו אישה שאמורה להימצא בבידוד, והגיעה להפגנה. נרשם לה דוח והיא הוחזרה לביתה. בכיכר הוצבו כמה עשרות שוטרים, שמתשאלים את המפגינים ובודקים תעודות זהות. המשטרה הודיעה כי היא מגדירה את ההתקהלות ככזו שאינה לפי צו הבריאות, אך הקהל הגיב באדישות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *