למרות המתיחות בדרום, הגר"י ברדא הכריע: תקיימו את הכנס

דקות ספורות לפני שעלה לנאום בתחילת האירוע, אמר אליהו ברדא בנו של הרב ומנכ"ל המוסדות, ליושב לצידו:

"רצינו לדחות את הכנס ברגע האחרון בגלל המתיחות בדרום וההפצצות בעזה כדי שלא תתפוס אותנו אזעקה והאנדרלמוסיה תהיה גדולה, אבל הרב אמר לנו בשום פנים ואופן לא לבטל כי האירוע יעבור בשקט…"

אמש (שלישי) בשעות הערב התקיים באשקלון כנס הורים השנתי של מוסדות התורה 'יצחק ירנן' בראשותו של הגאון הרב יצחק ברדא שליט"א.

דקות ספורות לפני שעלה לנאום בתחילת האירוע, אמר אליהו ברדא בנו של הרב ומנכ"ל המוסדות, ליושב לצידו:

"רצינו לדחות את הכנס ברגע האחרון בגלל המתיחות בדרום וההפצצות בעזה כדי שלא תתפוס אותנו אזעקה והאנדרלמוסיה תהיה גדולה, אבל הרב אמר לנו בשום פנים ואופן לא לבטל כי האירוע יעבור בשקט…"

מיד לאחר מכן עלה אליהו לבמה ולאחר שהודה לכל הצוות של המעון, הגנים, הישיבה הקטנה והגדולה והכולל, בישר לעשרות ההורים שנכחו בכנס "אחרי 15 שנה שהישיבה הקטנה והגדולה נמצאות במושב 'ברכיה' בתנאים לא פשוטים, כבר בשנה הקרובה ואולי אף לפני פסח – תעבור למבנה החדש באשקלון…" הבניין החדש שעלה מליוני שקלים, נבנה במשך לא פחות מחמש שנים והוא נמצא בסמוך לביתו של ראש הישיבה והמוסדות, הרב יצחק ברדא שליט"א, שם כבר פועל הכולל בשנתיים האחרונות.

לאחריו עלו לדבר רבני הישיבה ומחנכי הת"ת, אך מי שריגש באמת בדבריו היה מנהל הת"ת הרב שמואל דימרי שליט"א שסיפר על המבצע שעשה לילדי החמד ובעקבותיו תוך פחות מחודש וחצי נלמדו מעל 300 פרקי משניות בעל פה ע"י הילדים.

ההורים מחאו כפיים וחלקם אף מחו דמעות של התרגשות.

בהמשך דיבר ראש המוסדות הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א ואמר:

"אנשים צריכים להבין שתלמוד תורה פותחים רק בשביל ללמוד תורה! לא בשביל שום דבר אחר, אלא לשם שמיים בלבד כדי שכל הילדים יצאו גדולי הדור. אני מבטיח לכם הורים יקרים שכל הילדים שלכם יגדלו גדולי דור – לדור שלנו, מי בלימוד, מי בהלכה ומי במידות.

בכל לילה כשאני קם ללמוד תורה אני קודם כל בוכה על התלמידים שיהיו גדולי תורה. אם אני שומע על ילד שקצת שובב אני בוכה יותר חזק בלילה הבא. רבי שמעון בר יוחאי נולד מהבכיות של ההורים שלו, לא מהרופאים. לכן צריך להשתדל ההורים והרבנים ביחד כדי שהילדים יגדלו בני תורה.

לישיבה קוראים 'יצחק ירנן' כדי שנגיע לזמן שמחה, עוברים דרך הת"ת "חניכי הישיבות" ששם עמלים ובוכים כדי להיות גדולי תורה. הורים יקרים, אתם נטעתם את ילדיכם במקום הכי טוב…" כך סיים את דבריו ראש הישיבה.

במהלך הערב ישבו עשרות ההורים סביב שולחנו ערוכים בכל טוב ונהנו משירתו של הזמר אלעד צפירה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מִצָּפוֹן תִּפָּתַח הָרָעָה ...

    "דברי הגה"צ רבי צבי רוטברג: "הח"כים החרדים הם 'המחריבים'; לא רק לפיד"

    הגאון רבי צבי רוטברג שליט"א, המשתייך בשנים האחרונות ל'הפלג', הורה תלמידי מישיבת 'בית מאיר' שאסור להצביע בבחירות הקרובות, ותקף את הח"כים החרדים במלים קשות ביותר, וכידוע שהחרדים חידשו גזירת גיוס השמד והזימה.

    ההחלטה של רבני 'הפלג' להעתיק את "שיטת סאטמאר" ולאסור הצבעה בבחירות לכנסת המינים של הציונים העמלקים, הוציאה מאחד מרבניהם, ראש ישיבת בית מאיר' הגאון רבי צבי רוטברג, נאום חריף במיוחד, ונכרים דברי אמת.

    בדבריו, אותו נשא לאחרונה בביתו בפני תלמידיו, הודיע להם הגר"צ רוטברג כי חל איסור להצביע בבחירות הקרובות, כשהוא יוצא למתקפה נגד חברי הכנסת החרדים – שלוחיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה (יענקוש בלע"ז).

    צריך לדעת, פתח הרב מ'הפלג', שהיות ובעוד תקופה הולכות להתקיים בחירות לכנסת, יש איסור גמור ללכת ולהצביע. איסור ממש" לכאורה זה איסור של שמד ממש.

    ואני אבאר בקצרה: בוודאי התעמולה הגדולה תפרסם שכבר החזון איש זצוק"ל ציווה להצביע, ועוד ועוד על זה הדרך; צריך לדעת שכל ההיתר להצביע היה כאשר הכנסת היתה אמצעי. הרי המקום הזה הוא מהטמאים והחוטאים ביותר", זעק הגאון הצדיק הרב רוטברג שליט"א.

    הגר"צ הוסיף: "ידוע שהרב מפוניבז' ייצג את היהדות החרדית בליטא, וכשהגיע לארץ ישראל שאלו אותו אולי ייצג כאן ב'כנסת', וענה הרב מפוניבז' שאין לו מספיק חליפות לקרוע כל יום על דברי הכפירה, המינות השמד והנאצה שנאמרים שם על ד' ותורתו" רח"ל. אם כן, מה היה ההיתר לשלוח לשם?", שאל הרב – והשיב: "קבעו רבותינו, שכדי שישמש אמצעי להציל מידיהם, כ'מציל מן הליסטים'. לכן שלחנו כל השנים".

    וכאן תקף הרב הצדיק מ'הפלג': אבל היום, כל מי שרק רוצה לראות, רואה שהכנסת הפכה להיות ה'מטרה'! בשבילה מתירים הכל ומתפשרים על הכל. לא הותירו פינה ביהדות שלא ויתרו עליה. כל השמד הותר לצורך ה'כיסא'… על דבר כזה לא הותר מעולם.

    ולכן אני חוזר ואומר: לדעתי, זה איסור חמור ללכת להצביע. ואף אם יש מי שלא ישמע לי, לכל הפחות בזמן שהוא הולך לשים את הפתק ב'קופסא' – שירעדו לו הידיים, כי הוא הולך לתת את הכוח למהרסי ומחריבי היהדות האמיתיים…

    "המחריבים האמיתיים זה הם. לא לפיד ודומיו – למרות שדעותיהן אינם רחוקות…".

    וגם אם בעוד חודש תשמעו שכל כלל ישראל מתאחד; כל המפלגות החרדיות (אני שומע שכך מדברים) – התייחס הגר"צ ליוזמת 'המפץ החרדי' שבינתיים נגנזה – "תדעו שזה איסור גמור ללכת ולהצביע".

    האמת, שמשיח היה צריך לבוא. לא נראה לי שיש 'דור שכולו חייב' יותר מעכשיו, אבל כנראה זה עוד לא הסוף: ליבא לפומיה לא גליא, אינני רוצה לומר מה אני עוד חושב, שלא לפתוח פה, אבל אל תהיו מופתעים אם תגלו התדרדרויות רוחניות נוספות ושפל חדש, השם ירחם, סיים הרב רוטברג את דבריו החשובים והחריפים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב