לעולם לא עוד: מטוסי חיל האוויר מעל מחנות ההשמדה בגרמניה

"אני מצדיע לך ולכל טייסנו"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח אמש עם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לאחר מטס "זיכרון לעתיד" – מטס ההצדעה המשותף של מטוסי חיל האוויר הישראלים והגרמנים.

חיל האוויר הישראלי פרוש בימים אלה בגרמניה במסגרת תרגיל משותף עם חיל האוויר הגרמני. תרגיל זה הוא התרגיל הבינלאומי היחיד שחיל האוויר מקיים השנה מחוץ לגבולות מדינת ישראל, בצל מגבלות המאבק בנגיף קורונה. לצידו של מפקד חיל האוויר שהה בשיחה גם מפקד חיל האוויר הגרמני עימו שוחח הנשיא באנגלית לאחר שיחתו עם האלוף נורקין.

"אני נמצא בירושלים, בירת מדינת ישראל העצמאית והחופשית, אך בליבי ובמחשבותיי אני אתכם," אמר הנשיא בפתח דבריו והוסיף: "75 שנה אחרי השואה הנוראה של עמנו, ו-75 שנה מאז קמנו מאפר וצעדנו מדכאו לירושלים, משואה לתקומה, אתם מצדיעים בשם כולנו לאחינו ואחיותינו הנספים ולגבורתם של השורדים. שורדי השואה החיים בינינו הולכים ומתמעטים ועלינו מוטלת החובה לשמר את זיכרון השואה לדורי דורות. למטס שלכם היום תרומה משמעותית לכך."

הנשיא חתם את שיחתו עם מח״א בהצדעה ואמר: "לזכרם של הנספים, למען ילדינו ונכדינו, ולמען הדורות הבאים – קראתם 'לעולם לא עוד'. אני מצדיע לך ולכל טייסנו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *