לפיד נוקם בגנץ: אם ביבי יבקש לבטל את חוק הרוטציה אנחנו נגיד לו כן

לפיד הטיל פצצה בועדה שמחוקקת את חוקי הרוטציה והודיע שיחבור לנתניהו כדי לסכל את הכהונה של גנץ בראשות הממשלה: "נראה לכם שביבי יקיים את הרוטציה? בגלל שאתם משריינים את החוק ברוב של 75? ובכן לביבי יש 59 ח"כים, לנו (יש עתיד) יש 16, וביבי יודע, וגם אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו – כן"

יו"ר 'יש עתיד' תל"ם יאיר לפיד השתתף היום בוועדה המסדרת בהצעת חוק יסוד הממשלה שעוסקת בקיום הרוטציה בין נתניהו לגנץ והטיל פצצה כשאמר "בכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת – אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור ותסתדרו כי יש לו 75. . למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל".

לפיד המשיך לתקוף "אני לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שכרגע התפנה, העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא, זחלתם לממשלת נתניהו החמישית".

לפיד הודיע עכשיו בועדה שמחוקקת את חוקי הרוטציה שיחבור לנתניהו כדי לסכל את הכהונה של גנץ בראשות הממשלה: "נראה לכם שביבי יקיים את הרוטציה? בגלל שאתם משריינים את החוק ברוב של 75? ובכן לביבי יש 59 ח"כים, לנו (יש עתיד) יש 16, וביבי יודע, וגם אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו – כן"
נאום הנקמה של לפיד בגנץ המשיך כשאמר "לפני הבחירות, לפני שהלכתם לפוליטיקה, אתם הרי חשבתם שביבי הוא נוכל. איך אני יודע? כי סיפרתם לי ודיברתם איתי על זה שביבי הוא נוכל. על מה מבוסס עכשיו אם ככה ההסכם הזה? על זה שאתם חושבים שהוא השתנה? מה אתם חושבים שהוא ראה את האור אחרי ההיכרות אתכם הוא הפך להיות אדם הגון?
אז התשובה שלכם היא שאתם יודעים שהוא לא השתנה, אז עשיתם הסכם של נוכלים. כל החוקים שמונחים פה הם חוקים של נוכלים. בניתם הסכם שאתם חושבים שאין בו חורים".

לפיד הוסיף "יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה. חשבתם שיהיה לכם ביטוח משפטי פה על זה שלא תתקיים הרוטציה. אני מציע לכם לקרוא את זה יותר ברצינות. יש פה לפחות שלושה סעיפים שבהם אפשר לזרוק את הרוטציה הזאת מהחלון בלי שום בעיה. תקראו רק בתשומת לב מחדש את הסעיף שנוגע לתקציב ותראו כמה קל לא לקיים את הסכם הרוטציה. רק בסעיף התקציב יש בו שלוש דרכים להפיל את הממשלה בלי שגנץ אפילו יתקרב לבלפור. אתם באמת חושבים שיש סיכוי בעולם שהוא יפנה לו את בלפור? באיזה עולם, באיזה עולם, איתן גינזבורג, מתקיים מצב שבו ביבי נתניהו ניגש יום אחד לשרה נתניהו ואומר לה "שרה, תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים שלה אצלך בארון".
אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. ברור לכם שזה לא יקרה".

לסיום, אמר יו"ר יש עתיד כי "אתם יודעים מה, אם אנחנו מסתכלים על החוק הזה אתם אומרים לעצמכם אנחנו מבוטחים כי החוק הזה אנחנו מעבירים אותו ב-61 חברי כנסת, אבל אנחנו עשינו סעיף כי אנחנו כל כך מתוחכמים שבו אפשר לבטל אותו רק ב-75 חברי כנסת. עכשיו בוא נעשה שיעור קצר וזריז במתמטיקה – לגוש של ביבי יש 59 חברי כנסת, לנו יש 16 חברי כנסת וזה אפילו בלי שאני אבקש מתמי עזרה. לנו יש 16 חברי כנסת, 59 ועוד 16 מישהו פה טוב במתמטיקה? או קי, זה 75. 75, לנו ולביבי בכל רגע נתון שביבי לא מתחשק לו לקיים את הרוטציה כל מה שהוא צריך לעשות זה להגיד אנחנו החלטנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *