לצפייה: תופעת טבע נדירה- גלי ים זוהרים

התופעה הביאה קהל רב אל החופים

גלי הים בדרום המדינה מפיקים אור בתהליך ביולומינסנציה שמתרחש כל כמה שנים. למרות הוראות הריחוק החברתי בצל הקורונה, תושבים רבים הגיעו לחופים כדי לצפות בתופעה וגולשים נהנו לעלות על הגלים הזוהרים

הגולשים בחופים של דרום קליפורניה נתקלים בתקופה האחרונה בתופעה מרהיבה: גלי הים המתנפצים מפיקים אור כחול זוהר, בתהליך ביולומינסנציה (היכולת של אורגניזמים חיים להפיק אור) שמתרחש באזור כל כמה שנים.

השנה, מספרים התושבים, התופעה מרהיבה במיוחד – ככל הנראה בשל הגשמים הרבים שירדו בחורף וגרמו לעלייה במספר האצות בחלק הרדוד יחסית של החוף. אחרים ציינו גם את העיתוי של התופעה, שהופיעה בדיוק בימים בהם החופים נפתחים לרחצה לאחר תקופת הסגר הארוכה בצל התפשטות נגיף הקורונה בקליפורניה.

לצבעי הניאון של הגלים אחראיים אורגניזמים זעירים החיים במים, הקרויים פיטופלנקטון. הם שהופכים את אור השמש לאנרגיה כימית באמצעות פוטוסינתזה, וגם משפיעים על רמותיהם של רכיבים צבעוניים אחרים במימי האוקיינוסים. בשעות היום הם צפים על פני המים ומעניקים להם גוון אדמדם-חום, תופעה הידועה בשם "הגאות האדומה".

התופעה הביאה קהל רב אל החופים למרות קריאת הרשויות להקפיד על חוקי הריחוק החברתי. הרשויות באזור מאפשרות לתושבים לשחות, לגלוש ולשוט בקיאקים ובסירות פדלים.

תופעת "הגאות האדומה" תועדה בחופי קליפורניה כבר בשנים המוקדמות של המאה שעברה, ועשויה להימשך בין כמה ימים לחודשיים. מדענים הסבירו שתופעת הגלים המאירים ניכרת במיוחד בשעתיים הראשונות שלאחר שקיעת השמש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *