לקראת פוטש ב'יתד נאמן'? מחנה רשב"ם נערך להדיח בכירים ביומון הליטאי

דרמה של ממש מתחוללת בשעות האחרונות סביב השליטה על יתד: בהוראת חברי הועדה הרוחנית של העיתון הושמטה הידיעה שדיווחה על מינויו של אבי שטרן לסגן ראש העיר אלעד. ל'אקטואליק' נודע כי מתחת לפני השטח דורשים פעילים בדגל התורה – המזוהים עם מחנה רשב"ם להדיח את מנכ"ל העיתון זליג אורלנסקי

דרמה של ממש התחוללה בשעות האחרונות במשרדי יתד נאמן, בהוראת חברי הועדה הרוחנית של העיתון הושמטה הידיעה שדיווחה על מינויו של אבי שטרן לסגן ראש העיר אלעד. מי שהורה לפרסם את הידיעה היה הגר"ד לנדאו, אלא שבפועל חברי הועדה הרוחנית שעד כה היו כפופים למרותו של זליג אורלנסקי הפכו את את עורם וערקו למחנה רשב"ם.

ל'אקטואליק' נודע כי מתחת לפני השטח דורשים פעילים בדגל התורה – המזוהים עם מחנה רשב"ם להדיח את מנכ"ל העיתון זליג אורלנסקי, שמונה בשעתו על ידי מרן הרב שטיינמן. מעמדו של אורלנסקי התערער לאחר שמי שהצליח להתערב בתכני העיתון הליטאי הוא נכדו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הרב יעקב קנייבסקי, שיותר ויותר מעורה בנעשה בין כתלי העיתון.

יצויין כי גם בקבוצות הפנימיות ובמערך הדוברות וההסברה תפסו אנשי רשבם את השליטה כאשר לאחרונה פרשו פעילים המזוהים עם מחנה המיעוט בראשות מוטקה בלוי מקבוצת הדוברות הרשמית.

בבחירות ניתן לכך דגש כאשר מנהל מטה הארגון היה שלומי פולק המזוהה עם בית הגר״ח ויו״ר התנועה משה גפני ולמנהל מטה ההסברה מונה שבתי מרקוביץ הנחשב למקורבו של הגר״י אפרתי וממילא גם לבית מרן הרב קנייבסקי.

ההישג הגדול בבחירות אף הוא נזקף לזכותם זאת לאחר שלראשונה מאז הקמת דגל התורה ע״י מרן הרב שך הצליחה דגל התורה לשנות את מאזן הכוחות מול אגוי ולהציב 50:50 כמו גם הישג של ארבעה מנדטים ששלושה מהם מזוהים עם הבית ברשב"ם למעט יעקב אשר.

ההצלחה הגדולה גרמה למחנה המיעוט לצאת לקרב חייהם בנסיון שלא לאבד את מוקדי האחיזה בהם הם עדיין שולטים כדוגמת יתד נאמן.

הפעילים אף תוהים בכעס: "מדוע סילקו בזמנו את נתי גרוסמן והמנכ"ל יעקב לבין, זאת משום שלא היו ממושמעים לגדולי הדור – וכעת הגענו לאותו מצב בדיוק. גם המנכ"ל החדש פועל על דעת עצמו וללא כפיפות למרן שר התורה ולכן אין כל סיבה להשאיר אותו בתפקידו.

בקרב אנשי דגל התורה מכונים אנשי מחנה המיעוט כ"עציצים חדשים" – רמז על כך שהם כופרים בסמכותם של מנהיגי הדור.

עם זאת, בדגל התורה הרשמית עדיין ממתינים לאחרי החג ולא ממהרים לערוף ראשים. הנושא עדיין לא עלה על שולחנם של גדולי ישראל וכשיעלה תתקבל ההכרעה. בנתיים הכל בגדר שמועות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *