לקראת שבועות, המתנה הגדולה / טור

ההכנות לקראת מתן תורה החלו. הנה תזכורת לכולנו, כולל אוהבות מתנות וגם שונאות המתנות… כתוב: 'שונא מתנות יחיה', אבל האם מי שאוהבת אותן תמות חלילה? אולי כל מה שצריך זה להשקיע ולעבוד קשה בשביל מתנות // מירי שניאורסון

ארבעים ותשעה ימים של עבודה, של ספירה זהירה. ספירה מלשון (אבן) ספיר, וזהירה מלשון זוהר. שבע שבתות תמימות של קילוף הנפש שכבה אחרי שכבה וניקיון כהכנה למתן תורה.

ההמתנה לקבל את המתנה הזאת היא מתנה בעצמה.

הפחד הוא מתנה גדולה מהקב"ה, אילולא הפחד לא היה את הדחף הזה ליצור, המרדף הבלתי פוסק אחר ההנאה נובע ממחסור ואותו דואג ה' לשלוח בשפע רב.

אילו ידעתי מראש מה יקרה ומה יהיה, לא הייתי מקבלת מתנה. כי מתנה היא הפתעה. היא התרגשות.היא התחדשות. היא התלהבות. התורה, או נכון לומר, החידוש שבלמידה, הם מתנות שה' מעניק לנו.

סגולת הנעורים

הנה, קחו "סגולה" עבורכן. אם אתן רוצות לשאוב ממעיין הנעורים, צאו מהמחשבה המגבילה ששבועות – חג מתן תורה – הוא חגם של הגברים. זכרו שאנחנו היינו שם ראשונות: "כה תאמר לבית יעקב", ורק אחר-כך: "ותגיד לבני ישראל". קודם בית ישראל (ביתו זו אשתו), הנשים. ורק אחריהן באים בני ישראל, הגברים.

כן. ממש כך. התורה ניתנה במדבר, מקום הפקר, לומר לך שכל הרוצה לבוא וליטול, יבוא וייטול. ונשים אמנם אינן חייבות בלימוד תורה, אך הן צריכות לה כדי לדעת את הדרך אשר בה ילכון.

מה השימוש במילה "סגולה"? משום שהחידוש לנשים בדור שלנו הוא ללמוד תורה המילה סגולה גם מאפיינת את המסוגלות שלנו וגם את עבודת ה'סגל' הנשי המצטיין שכן בזכות אחדות נשית יגיע קץ הגלות.

כאשר אישה לומדת את התורה שעליה ללמוד, היא מתברכת באריכות ימים! ולא עוד, אלא שבכל יום היא נעשית רעננה יותר בזכות התקשרותה לאילן החיים של עם ישראל – התורה הקדושה שהיא מקור הברכות והחיות של העולם כולו.

אז, רוצות להיות צעירות? הנה לכן מעיין הנעורים…

ידוע שבשמחת תורה רוקדים ושמחים עם התורה שניתנה לנו בשבועות. ומה עושים בשבועות? לומדים! כאשר הלימוד עצמו הוא השמחה. השמחה על-כך שניתנה לנו הזכות, מכל העמים שבעולם, להיות דבוקים במקור החיים.

בימינו, אף אחת אינה יכול לטעון כי הלימוד אינו נגיש עבורה. בוודאי שאין מקום לטענה שהתורה "רחוקה ממנה". אף אחת אינה יכולה לומר שהתורה שייכת רק לגברים ש"מבינים". ישנם כל-כך הרבה דרכים להגיע ללימוד התורה כפי שלא היו בדורות הקודמים.

כן. אם את לומדת בכל יום הלכה אחת מהלכות לשון הרע. את כבר מחוברת למעיין הנעורים. אבל אם כבר, למה שלא תקבלי על עצמך החלטה טובה לחג מתן תורה ותוסיפי עוד הלכה ביום.

כן. אם את קוראת מידי שבוע "ווארט" אחד לפרשת השבוע. את מתחברת למקור החיים. אבל למה שלא תלמדי בכל יום ווארט נוסף. הסגולה הזאת עובדת ואת מוזמנת לבדוק זאת בעצמך.

מחקרים קובעים שמי שעושה שימוש גדול במוחו, מזדקן בקצב איטי יותר. הלימוד מרענן את תאי המוח ומאט את קצב ההזדקנות. הנה, זו לא רק מצווה, זו אפילו סגולה… מה לעשות, בעידן של סגולות, לא נותר אלא לעשות בהן שימוש.

בדור שלנו יש לנשים תפקיד מרכזי ושוויוני בעבודת ה' והן עומדות במרכזו של כל נושא וכל עניין בחיי המשפחה, בחיי הרוח של עם ישראל. החל ביציאת מצרים, שבזכות נשים צדקניות נגאלו, דרך מתן תורה וכלה בגאולה האמיתית, בעזרת השם, שבזכותן אנו עתידים להיגאל.

טוב. סיימנו. נרוץ לשטוף ידיים ולהתפנות מההתעסקות בהכנת מאכלי החלב והגבינה, כדי להספיק לקרוא עוד משהו קטן לנפש. כדי לקבל את המתנה האהובה כל כך.

חג שבועות שמח

קבלת התורה בשמחה ובפנימיות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *