לראשונה: בקשה ללימוד נהיגה באמצעות האינטרנט

חוסכים ביורוקרטיה מיותרת והגעה למשרד הרישוי

מהיום (יום ראשון) תלמידי הנהיגה מגישים בקשה ללימוד נהיגה ("הטופס הירוק"), באמצעות האינטרנט, וחוסכים ביורוקרטיה מיותרת והגעה למשרד הרישוי. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'.

עד כה, תלמיד שביקש להתחיל בלימודי הנהיגה, נדרש להצטלם באחת מתחנות הצילום המופעלות על ידי משרד התחבורה, להנפיק את הטופס הירוק ולבצע בדיקת ראייה. לאחר מכן הוא נדרש למלא הצהרה רפואית ולהחתים רופא משפחה, ולהגיש את הטופס למשרד הרישוי כדי שיוכל לבצע את המבחן העיוני.

עם סיום ההליך, התלמיד נדרש להגיע עם הטופס הירוק לאחד מאתרי התיאוריה לביצוע מבחן עיוני, ולאחר מכן להגישו לבית הספר לנהיגה. במידה והטופס אבד או התבלה, נדרש התלמיד להתחיל את כל ההליך מההתחלה.

הטופס כולל את תמונת הנבחן, פרטיו האישיים, כשירות רפואית לנהיגה ואת תוצאות המבחנים העיוניים והמעשיים שבוצעו. הבדיקות הרפואיות והמבחן העיוני תקפים לתקופה של שלוש שנים. על פי התקנה, מבקש רישיון נהיגה ימלא את הבקשה לקבלת אישור ללימוד נהיגה באופן מקוון באתר משרד התחבורה וימלא הצהרת בריאות.

במידה והצהרת הבריאות תקינה, מגיש הבקשה נדרש להצטלם באחת מתחנות הצילום המאושרות על ידי רשות הרישוי, יבצע בדיקת ראייה באמצעות אופטומטריסט מוסמך, ולאחריה תוצאת הבדיקה תדווח באופן מקוון לרשות הרישוי. בסיום ההליך יקבל מבקש הרישיון מסרון המאשר לו לגשת לבחינה העיונית (תיאוריה)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *