לראשונה הוכרז כי יישובי עוטף עזה בתפוסה מלאה – גידול אוכלוסייה של 15%

במהלך חמש השנים האחרונות, נקלטו ביישובי העוטף כ-1,200(!!) משפחות חדשות, המהוות גידול אוכלוסייה של 15%. ולראשונה הוכרז כי יישובי עוטף עזה בתפוסה מלאה.
הכול החל לפני כחמש שנים, לאחר "צוק איתן" בעקבות עבודה בין משרדית לפיתוח חקלאי התיישבותי ביישובי עוטף עזה, גובשה החלטת ממשלה (מס' 2017) לפיתוח האזור מבחינה כלכלית, חברתית והתיישבותית. בתוך כך, בוצעה השקעה בפיתוח ובתשתיות חקלאיות, לרבות מבנים לבעלי חיים, בתי אריזה, דרכים חקלאיות, ניקוז, מערכות ומאגרי מים, ושופרו התאורה ותשתיות החשמל תואמו בהתאם, לשם הגברת הביטחון האישי. כמו גם, נוספו 120 מיגוניות חדשות בשטחים חקלאיים. בנוסף, התכנית העניקה חיזוק ותמיכה בתשתיות כפריות תיירותיות ובמיזמים תיירותיים במרחב הכפרי. כמו גם, התוכנית כללה הארכה של תמיכה בפעילות חקלאית ביישובי עוטף עזה בהיקף של כ-40 מיליון ₪, ותוספת של 20 מיליון מ"ק מים. יתרה מכך, המשרד הגדיל את מכסת העובדים הזרים, והפחית את מס המעסיקים המוטל על חקלאים המעסיקים עובדים זרים.
פרק חשוב בתוכנית האסטרטגית לפיתוח יישובי עוטף עזה נקבע בהחלטת הממשלה לשם שיקום ושדרוג תשתיות ומבני ציבור ביישובים הכפריים בעוטף עזה. הביצוע הוטל על החטיבה להתיישבות וזאת בהתאם לתוכנית עבודה שגובשה על ידי שר החקלאות ופיתוח הכפר שנערכה בתיאום עם השר לפיתוח הנגב והגליל, שר הבינוי והשיכון והמועצות האזוריות. ועדה בין משרדית פעלה כל השנים לאישור תקציבי הפיתוח ותכניות העבודה בתקציב של 184 מיליון ש"ח.

מאז, מספר המתיישבים בכל היישובים הללו עלה בהתמדה, וכעת לא נותרו יחידות דיור פנויות לקליטת מתיישבים ביישובים אלו עקב הביקוש, בתוכם יישובי שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ואשכול.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *