לראשונה הצבת שלטים בגנים ציבוריים הקוראים לתושבי העיר להתחשב בילדים אלרגנים בסביבתם

כידוע, ישנם ילדים שעבורם אכילה ואפילו נגיעה של מזון מסוים עשויים להוות סכנת חיים

הגנים הציבוריים ברחבי העיר מהווים מוקדים לבילוי ומענה לשעות הפנאי עבור משפחות עם ילדים. זו בדיוק הסיבה שראש העירייה, רז קינסטליך, ראה לנכון להפוך אותם לנגישים וידידותיים יותר עבור התושבים המבלים בהם. השבוע החל פיילוט בהצבת ספסלי עץ מוצלים שחציהם משמשים כפינת החתלה ולצידם פחי אשפה. "הורים רבים מבלים בנעימים במשך שעות בפארקים" מסביר קינסטליך את המהלך "כדי לאפשר להם להמשיך וליהנות לצד ילדיהם, הצבנו פינות החתלה נוחות ונגישות. בכל מקום שאנו מזהים צרכים שעולים מקרב התושבים, התפקיד שלנו הוא לתת מענה נוח וזמין".

בשלב ראשון, הוצבו פינות החתלה עם ספסלים בגן בעיברית , גן המוזיקה, גן העיר וגן המנהיגים. אגב, גם בקומת הקרקע בבניין העירייה הותקנה פינת החתלה כדי לתת מענה למאות ההורים המגיעים עם ילדיהם ל"שלישי משפחתי" ונהנים מהצגות, סדנאות והופעות בלובי ורחבת העירייה ללא כל עלות.

פיילוט נוסף שהחל גם השבוע בגנים הציבוריים הוא הצבת שלטים הקוראים לתושבי העיר להתחשב בילדים אלרגנים בסביבתם. כידוע, ישנם ילדים שעבורם אכילה ואפילו נגיעה של מזון מסוים עשויים להוות סכנת חיים. ילדים אלו מקבלים סייעת מלווה בגני הילדים והצוות החינוכי מקפיד על סוגי המזון הנכנסים בשערי הגן. לעומת זאת, הגנים הציבוריים פתוחים לכל. זו הסיבה שהורים לילדים אלרגנים נמנעים מבילוי בגנים הציבוריים ובסופו של דבר נמנעת מהילד חוויה חברתית.

השבוע הוצבו 35 שלטים ברחבי העיר שבהם נכתב: "הורים וילדים יקרים, אנא הימנעו מלהכניס דברי מאכל וחטיפים לגינה זו בכדי שגם ילדים עם אלרגיות שונות יוכלו לשחק בביטחון ובשמחה. תודה רבה על ההבנה וההתחשבות". אגב, גם בצהרונים ובמעונות היום שמנהלת החברה העירונית, קיימו הדרכה לכל צוותי החינוך על מניעה וטיפול בילדים אלרגנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *