לראשונה חקירת משטרה באשמת הדרת חרדים במקום עבודה

במפעל ביקשו מעובדיהם החרדים שלא להגיע מחשש כי ידביקו אחרים

מפעל נובה מד בירושלים הינו מפעל העוסק בייצור עזרים רפואיים שונים. במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה עסק המפעל בייצור מטושים לבדיקת הדבקות בנגיף.

במהלך התקופה עת שטף גל הסתה את המגזר החרדי, ביקשו במפעל מעובדיהם החרדים שלא להגיע מחשש כי ידביקו אחרים. לאחר התערבות גורמים שונים הוחלט במפעל על משמרת נפרדת לבני המגזר החרדי.

כנגד המגזר החרדי התנהלו בתקופה האחרונה אירועי גזענות 'בשצף קצף'. הפרקליטות טענה בכל פעם בה עלה החשש לגזענות כי המגזר החרדי אינו מוגדר כגזע ומשכך, אינה מוצאת מקום לפעול כנגד המסיתים- כדוגמת רון קובי ואחרים.

ח"כ יעקב אשר יזם הצעת חוק כי החרדים אף הם נכללים בחוק האוסר על אפלייה הסתה וגזענות.

במקרה האמור, החליטה הפרקליטות לפעול. מתלונה שהועברה על ידי ארגון זכויות האדם בצלמו ליחידה למאבק בגזענות וליועץ המשפטי לממשלה, אשר העבירו לפרקליטות שדרשה מהמשטרה לחקור את המקרה.

המקרה הועבר לשולחנו של ראש אגף החקירות במשטרה לאחר הדרישה לחקור את המקרה. ראש האגף צפוי לפתוח בחקירה ובדיקת העובדות ולפעול בהתאם.

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "החלטת הפרקליטות ושינוי המגמה הינו צעד מבורך. אין כל ספק כי המדובר בגזענות בוטה וחובה להלחם בה בכל הכלים המשפטיים והפליליים. ארגון בצלמו ימשיך ללוות את הפרשה עד למיצוי ההליכים עם המנהלים הגזעניים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *