לראשונה: ממשלת מולדובה מממנת אוכל כשר לבית הספר היהודי במדינה

החלטה מפתיעה של ממשלת מולדובה. החל משנת הלימודים הנוכחית, מממנת הממשלה שירותי הסעדה כשרים למהדרין לבית הספר היהודי היחיד שפעול במולדובה בעיר הבירה קישינב.

החלטה מפתיעה של ממשלת מולדובה. החל משנת הלימודים הנוכחית, מממנת הממשלה שירותי הסעדה כשרים למהדרין לבית הספר היהודי היחיד שפעול במולדובה בעיר הבירה קישינב.

ההחלטה התקבלה עם פתיחתו של בית הספר היהודי בתחילת שנת הלימודים. זהו בית הספר היהודי הראשון שפועל במדינה מאז ימי השלטון הקומוניסטי. בית הספר החדש ישמש את ילדי הקהילה היהודית המקומית שנאלצו ללמוד במוסדות חינוך ממשלתיים.

בדומה למדינות רבות בעולם, גם במולדובה הממשלה מפעילה מערכות הסעדה למוסדות החינוך. כעת, בעקבות השתדלותו הנמרצת של רבה של מולדובה הגר"פ זלצמן, הסכימו פקידי השלטון המקומיים לאפשר קו הסעדה נוסף בכשרות מהדרין לצד המערכת הממשלתית הקיימת.

כאמור, בית הספר היהודי במדינה, נפתח רק בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. אירוע הפתיחה צויין בהתרגשות רבה בקהילה היהודית במדינה המזרח האירופאית. באירוע הפתיחה אמר הגאון הרב פנחס זלצמן המשמש גם כנשיא הקהילה האורתודוכסית של קישינב, כי הוא מאמין שפתיחת בית הספר תביא להתרחבות הקהילה בעיר ולהתעוררות רוחנית בכל המדינה.

למעלה מ-400 ילדים וילדות יהודים, שנאלצו ללמוד במוסדות ממשלתיים יזכו מעתה ללימודים יהודיים ולמזון כשר.

לצד פתיחת בית הספר, נערכת הקהילה היהודית בקישינב בראשות הגר"פ זלצמן לפעילות אינטנסיבית בחגים, שיכללו מנייני תפילות המוניים, סעודות חג, פעילויות עם סטודנטים יהודיים במקום, והערכות מיוחדת לקראת חג הסוכות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מיניה ולא מקצתיה

    אין 400 ילדים יהודיים בכל מולדובה.

    אליהו |
    הגב