טעם החיים: חמש עובדות מעניינות על מים

מים הם טעם החיים. הם חיוניים לחיים שלנו בכל מובן אפשרי, ובלעדיהם לא נוכל להתקיים לאורך זמן. הם נמצאים בשימוש תעשייתי ובשימוש ביתי, וחשובים לנו במידה מסוימת אף יותר ממזון. חשוב להקפיד לצרוך כמות מספקת של מים, ובפרט במהלך הקיץ

מים הם טעם החיים. הם חיוניים לחיים שלנו בכל מובן אפשרי, ובלעדיהם לא נוכל להתקיים לאורך זמן. הם נמצאים בשימוש תעשייתי ובשימוש ביתי, וחשובים לנו במידה מסוימת אף יותר ממזון. חשוב להקפיד לצרוך כמות מספקת של מים, ובפרט במהלך הקיץ, ועוד יותר אם אתם עוסקים בפעילות גופנית. כמובן שמים הם מושא למחקר מעמיק, וסביב התרכובת החשובה הזו, שעשויה מאטומים של מימן וחמצן, ידועות כבר אינספור עובדות. להלן כמה מהמרכזיות שבהן.

1. מים משמשים לייצור אינספור מזונות

מים דרושים ליצור והפקה של מגוון רחב של מוצרי מזון שונים. על מנת לייצר 1 ק"ג של שוקולד, יש להשתמש בכ-17,000 ליטר של מים.בשביל להפיק 1 ק"ג של בשר אדום, יש להשתמש בכ-15,000ליטר של מים. ייצור 1 ק"ג גבינה מצריך כ-3,000 ליטר של מים, 1 ק"ג של לחם כ-1,600 ליטר של מים ו-1 ק"ג של יין – כ-100 ליטר בלבד.

2. כמות המים תמיד נותרת אותו הדבר

המים הגיעו לכדור הארץ באמצעות אסטרואידים וכוכבי שביט. כמעט לא משנה באיזו נקודה נבחר בציר הזמן של כדור הארץ – כמות המים תמיד הייתה זהה להיום. המים אמנם משנים מצב צבירה, אך כמות המים נשארת זהה. המים מתאדים ונוצרים עננים, אנחנו שותים את המים, אנחנו פולטים אותם בדרכים שונות, קור של 0 מעלות צלזיוס ומטה מקפיא את המים ויוצר קרחונים – וכמות המים נותרת בעינה. משמעות הדבר היא שבסופו של יום, המים שאנחנו שותים הם אותם המים ששתו הדינוזאורים, המלך יוליוס קיסר או משה רבנו.

3. כמה צריך לשתות ביום?

הדעות חלוקות בדבר השאלה הידועה הזו. לרוב ההמלצה הרשמית היא לשתות כ-2 ליטר מים ביום או כ-8 כוסות מים. ישנם גורמים שסבורים שיש לשתות מים במהלך כל היום, וגם כשאיננו חשים צמא. בכל מקרה יש חשיבות לפרמטרים כגון תדירות, כמות ואופי הפעילות הגופנית שאותו אדם מבצע, הדיאטה הספציפית שלו, מזג האוויר השורר בחוץ, סוגיות רפואיות שונות, משקל הגוף – ועוד. מומלץ מאוד שתמיד תהיה לכם גישה למים טריים, צוננים ונקיים. תוכלו לרכוש מתקן מים ביתי שלא אחת מוביל לעליה משמעותית בכמות המים שאנו שותים במהלך היום.

4. נתונים מספריים מעניינים אודות המים

מים מכסים כ-71% משטח כדור הארץ (כ-1.5 מיליארד קילומטרים מעוקבים), אך רק 1% מכלל המים בפלנטה ראויים לשתייה, בעוד כ-30% זמינים לשימושים חקלאיים, תעשייתיים, ביתיים – וכו'. יותר מ-50% מהגוף שלנו מורכב ממים,ואפילו העצמות שלנו מורכבות מ-31% מים. גוף תינוק שלא מזמן הגיח לאוויר העולם מורכב מכ-78% מים. 75% מהמוח האנושי עשויים ממים, וכך גם 75% מעץ ממוצע בטבע. מחקרים מראים שישראלי ממוצע צורך כ-100 ליטר מים ביום בשימושים שונים – במקלחת, בשירותים, ברחיצת ידיים, בצחצוח שיניים, בשתייה – וכו'. בעוד ההמלצה היא להרבות בשתייה, ההמלצה הרווחת לעומת זאת בכל הנוגע לשימושים האחרים של המים היא כידוע – לחסוך ככל האפשר.

5. יתרונות בריאותיים רבים

שתיית מים מרובה טומנת בחובה אינספור יתרונות בריאותיים. ניתן לומר שמים חשובים לגוף אף יותר ממזון, בהתחשב בכך שהגוף יכול לשרוד במשך כחודש ללא מזון – אך רק כשבוע ללא מים.

בנוסף, המים משפרים את חילוף החומרים, משפרים את התפקוד הגופני הפיסי והקוגניטיבי ועוזרים למנוע התייבשות, עייפות מוגברת, עצירות, אבנים בכליות, כאבי בטן, כאבי ראש – ואף אירועי לב.

בנוסף, מים חשובים לוויסות טמפרטורת הגוף, לניוד של נוטריינטים וחמצן לתאי ואיברי הגוף, הם מגנים על הרקמות ועל האיברים הפנימיים, מרפדים את המפרקים ומסלקים פסולת ורעלנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *