לריסה עמיר: "יגאל לא הודה שרצח את רבין"

בעקבות העתירה שהוגשה לבית המשפט בבקשה לפסילת מפלגתה של לריסה עמיר, אשתו של יגאל עמיר, התראיינה לריסה עמיר לרשת ב' והגיבה על הבקשה לפסול את מפלגתה

בעקבות העתירה שהוגשה לבית המשפט בבקשה לפסילת מפלגתה של לריסה עמיר, אשתו של יגאל עמיר, התראיינה לריסה עמיר לרשת ב' והגיבה על הבקשה לפסול את מפלגתה: "המטרה היא לא משפט חוזר ליגאל עמיר בלבד", היא הסבירה, "אלא לכל מי שמגיע לו – ויש הרבה חפים מפשע בכלא בישראל".

לדבריה, "יגאל לא הודה שרצח את רבין, הוא הודה שלחץ על ההדק"

ח"כ איציק שמולי עלה לאחר מכן והגיב על הבקשה לפסול את המפלגה של לריסה עמיר: "הצגת רשימה לכנסת שכל מהותה להביא לשחרור מוקדם של הרוצח השפל של ראש הממשלה היא מעשה תועבה לדמוקרטיה. עצם קיומה מעביר מסר מעוות של הצדקת המעשה ותמיכה בו בדיעבד." אמר.

בדף הפייסבוק של לריסה עמיר עולים מידי פעם פוסטים עם ציטוטים מהעיתונות על תאוריית הקונספירציה של רצח רבין.

מי שהיה הנחשון שהחל להשמיע את התאוריה היה ברי חמיש אשר טען בשעתו כי לא יגאל עמיר רצח את רבין וכי יתכן כי השב"כ הוא זה שעמד מאחורי רצח רבין. אחריו הצטרפו גם דוברי ימין למיניהם ובחודשים האחרונים גם ד"ר מרדכי קידר הצטרף למקהלה.

גם חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר טען כי אין הוכחה שאחיו יגאל אכן הרג את רבין.

בשנים האחרונות החלו להסתובב ברשת תיאורית קונספירציה לפיו הכדורים שירה עמיר היו כדורי סרק שהוחלפו על ידי סוכני השב"כ. על פי תאוריית הקונספירציה, לאחר שהוברח רבין במכוניתו הוא נורה מטווח קצר ועוכב בהגעתו לבית החולים שם נקבע מותו.

חגי עמיר, נשאל ברשת על הקונספירציה וגם על השתיקה של משפחת עמיר שטוענת כי יגאל רצח את רבין למרות ההוכחות ובטענות הסותרות. "אנו טוענים שהוא אכן ירה אין לנו שום הוכחה שהוא גם הרג אותו, יש עם זה קצת בעיות שצצו כבר אז, אמר חגי והוסיף כי "רבין לא הגיב לירי הראשון למרות שזה אמור לפגוע בו בוודאות מטווח של 50 ס"מ, אחי חשב שיש בעיה בנשק וירה עוד שני כדורים".

על חלקו של ראש המכון לרפואה משפטית פרופ' יהודה היס ב'טיוח' הפרשה אמר חגי עמיר. "יש מחלוקת עקרונית בין הפתולוג היס למומחה ירי מטעם המשטרה, לשיטת המומחה הטווח היה אפס. כלומר אחי הצמיד את הקנה לגב, דבר שלא היה בשום מצב, וזה היה ברור לכולם בפרט לשופט לכן היס 'תיקן' את הראיה וטען שהירי היה מטווח 40-50 ס"מ כפי שאכן היה, וכך התאים את הראיה למציאות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *