מאבקה חסר הפשרות של קטאר בקורונה – ד"ר דרור מנור

שלטונות קטאר חוששים מאוד מהתפשטות הנגיף הקטלני במהלך חודש הרמדאן הידוע בהתקהלויות רבות. ברור להם כי עריכת ארוחות משפחתיות רבות משתתפים בזמן שבירת הצום עלולה להוות סכנה אדירה לחייהם של תושבי המדינה. קטאר החליטה להטיל סגר רחב היקף באמירות, שכולל את סגירת בתי-הספר, המסעדות, הקניונים והמסגדים כדי למנוע את התפשטות הנגיף

ידוע לכל כי רק מספר קטן של מדינות בעולם שולחות לכלא אזרחים שנתפסו ללא מסכה במהלך ימי מגפת הקורונה. בקטאר, האמירות הקטנה שבצפון-מזרח חצי-האי ערב, אשר סובלת משיעור הידבקות מהגבוהים בעולם, העונש שנקבע על ידי השלטונות הוא קשה במיוחד: עד שלוש שנות מאסר בפועל. באמירות העשירה יש דאגה גדולה לאור המצב הקיים, וקברניטיה מזהירים את הציבור כי שיא המגפה עדיין לפניהם. אין ספק כי קטאר תצטרך להשקיע מאמצים רבים כדי למגר את התפשטותו של נגיף הקורונה.

במהלך המחצית השנייה של חודש מאי החלה קטאר לאכוף את העונש החמור ביותר הקיים בעולם לאזרחים שיצאו מבתיהם ללא מסיכה- עד שלוש שנות מאסר בפועל. כנראה שלאמירות הקטנה לא הייתה ברירה. מאז תחילת המגפה נדבקו במדינה מעל לשלושים אלף איש מתוך אוכלוסייה שמונה פחות משלושה מיליון. למרות זאת, שיעור התמותה בקטאר נמוך יחסית. רק 15 אזרחים נפטרו כתוצאה מהנגיף. נתון זה אמנם מעודד, אך השלטונות עדיין מתעקשים לנקוט בצעדים החמורים ביותר כדי למנוע את התפשטות המגפה הקטלנית במדינה. על כן, אזרחים שיעזו להפר את החוק הנוקשה ושייתפסו על ידי רשויות החוק ללא מסכות, עלולים להישלח למאסר בפועל של עד שלוש שנות מאסר, ואף לספוג קנס ענק של עד 55 אלף דולר. למרות זאת, נקבע מפורשות כי נהגים שנוסעים לבדם במכונית אינם נדרשים כלל לחבוש מסכה.

חשוב לציין שיש בעולם כיום חמישים מדינות שאזרחיהן חייבים לחבוש מסכה בציבור. זאת למרות המחלוקת הקיימת בקרב המדענים בקשר ליעילותה של המסכה. יש לציין בהקשר לחובת חבישת המסכה גם את ממלכת מרוקו, שבה המלך מוחמד השישי משקיע מאמצים רבים כדי למגר את מגפת הקורונה. העונש על אי חבישת מסכה במרוקו הוא שלושה חודשי מאסר בפועל וקנס של עד מאה ושלושים דולר.

שלטונות קטאר חוששים מאוד מהתפשטות הנגיף הקטלני במהלך חודש הרמדאן הידוע בהתקהלויות רבות. ברור להם כי עריכת ארוחות משפחתיות רבות משתתפים בזמן שבירת הצום עלולה להוות סכנה אדירה לחייהם של תושבי המדינה. קטאר החליטה להטיל סגר רחב היקף באמירות, שכולל את סגירת בתי-הספר, המסעדות, הקניונים והמסגדים כדי למנוע את התפשטות הנגיף. למרות המצב הקשה, השלטונות החליטו להמשיך כרגיל את העבודה בענף הבנייה, בעיקר בשל ההכנות הרבות לקראת אירוח המונדיאל בשנת 2022. העבודה נעשית תוך שמירה מקסימלית על הכללים כמו חבישת מסכה, שמירת מרחק והיגיינה.

שלטונות קטאר מדגישים כי הגל החדש של חולי הקורונה במדינה כולל בעיקר מהגרי עבודה. עניין זה קשור בין השאר לצפיפות הרבה שבה חיים מהגרים אלה שנאלצים לחלוק מטבח ושירותים משותפים, ושקשה להם לשמור על שמירת מרחק. בעיה דומה קיימת בסעודיה ובשאר מדינות המפרץ. ברור כי על קטאר להילחם בכל הכוח כדי למגר את מגפת הקורונה, תוך נקיטת כל האמצעים הדרושים. האמירות הקטנה והעשירה תיאלץ כנראה להתייעץ עם גורמים חיצוניים, כמו ארגון הבריאות העולמי, ארה"ב, מדינות באירופה, ואפילו עם שכנתה סעודיה, אשר נאבקת זמן רב כדי למגר את מגפת הקורונה בממלכה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *