מאסר וקנסות ענק: כך איטליה מונעת את הגל השני

האזרחים ברובם שומרים על הריחוק החברתי ועוטים מסכות על פניהם. גם האכיפה על ההגבלות נוקשה מאוד באזורים השונים באיטליה

באיטליה מצליחים לשמור על ריחוק חברתי ובכך למנוע התפרצות שנייה לאחר שארץ המגף חטפה בגל הראשון ומניין המתים חצה את ה34 אלף מתים. "החודשים שבתחילת המגפה פשוט גרמו לנו לפחד", סיפרה מאורה רמניולי מנציו – אזרחית איטליה, בשיחה עם N12. "אנחנו לא סומכים רק על ההוראות וההנחיות שקיבלנו, אנחנו שומרים על עצמנו ועל המשפחה. אף אחד לא רוצה לחזור למה שקרה כאן במרץ".

מאלפי נדבקים ביום ירדה איטליה ל 181 אתמול. הקורונה לא נעלמה, ברחבי המדינה ישנה התפרצויות של נגיפי קורונה, אך הדבר נבע בעיקר בגלל זיהומים שיובאו מחו"ל.

מומחים שדיברו עם עיתון "הגרדיאן" הבריטי טענו שמעקב אפידמיולוגי יסודי, כמו גם ההקפדה על עטיית מסיכות הביאו לירידה החדה במספר הנדבקים"אנחנו קשובים במיוחד," אמר וולטר ריקארדי, יועץ במשרד הבריאות האיטלקי ומומחה למגיפות. "לא פתחנו מחדש את בתי הספר כמו בצרפת, היינו קשובים למעקב אחר הדבקות והצלחנו לשמור על שרשרת של פיקוד ותיאום טובה כדי להגביל התפרצויות מקומיות".

"רמת התחלואה בירידה, אבל המספרים מראים שהנגיף ממשיך להסתובב, זה גורם להתפרצויות ברמה המקומית שזוהו והוגבלו", אמר ראש הממשלה האיטלקי קונטה לסנאט. "המצב הבין-לאומי נותר מדאיג ומה שקורה במדינות הקרובות אלינו מחייב אותנו להיות ערניים".

האזרחים ברובם שומרים על הריחוק החברתי ועוטים מסכות על פניהם. גם האכיפה על ההגבלות נוקשה מאוד באזורים השונים באיטליה, בחבל קמפניה שבדרום המדינה קונסים את העוברים ושבים-1,000 אירו. בחבל וונטו שבצפון נשלחים למאסר.

"האיטלקים מתייחסים לבריאותם ברצינות רבה", אמר ריקארדי. "90% מהאיטלקים עוטים מסכות – אחת המדינות עם הנתון הגבוה ביותר בתחום הזה. "הדבר החשוב ביותר הוא להמשיך לשים לב, במיוחד למקרים שמגיעים ממדינות אחרות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *