מבצע "קרן לייזר" בבני ברק: שש פלוגות מחטיבות הצנחנים והקומנדו

הכוחות הונחו לנהוג ברגישות עם התושבים

הבוקר זה מתחיל צה:ל לוקח פיקוד על העיר בני ברק שמוצפת חולי קורונה. ככל מבצע גם למבצע זה יש שם: "מבצע קרן לייזר".

פיקוד העורף המפקד על מחבצע זה הכניס את מפקדת אוגדה 98 עם שתי חטיבות סדירות, צנחנים וחטיבת קומנדו, היישר לעיר. סה"כ שש פלוגות.

המשימות כפי שהוגדרו לכוח: סיוע של מזון ותרופות לתושבים, ופינוי של חולים או כאלה שנדרשים לבידוד במלוניות ייעודיות לציבור החרדי.

האחראים על מבצע קרן לייזר בעיר: אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי ומפקד האוגדה תא״ל ירון פינקלמן. בנוסף, פיקוד העורף הקים מרכז שליטה יחד עם העירייה.

הגורמים האחראים הדגישו כי הכוחות הונחו לנהוג ברגישות עם התושבים כדי שלא יחושו מאוימים ולהימנע בכל מחיר מלהיגרר לפרובוקציות, והיה אם יתרחשו.

לכוחות הועבר מודיעין בנוגע לחולים ותושבים הזקוקים לסיוע.

בשלב ראשון יקבלו הכוחות נקודות ציון של 4,400 בניינים, שם הצליחו כבר לאתר חולים וכאלה שזקוקים לעזרה. כל כוח מחטיבות הצנחנים והקומנדו יקבל אחריות על בניין ויפעל בו.

חל איסור מוחלט להיכנס לעיר עם כלי נשק. כל לוחם יקבל וסט וכובע בצבע כתום לצורך זיהוי. חולים, תושבים שנדרשים לבידוד, קשישים בני 80 ויותר ואוכלוסיות בסיכון יזכו למנות מזון.

הכוחות יחלקו היום ומחר 10,000 מנות חמות. בערב הפסח, יחולקו מנות קשות. בנוסף יציעו החיילים ערכות היגיינה לתושבים.

למרות המלונות שהוכנו בכדי לקלוט את קשישי בני ברק, נכון לעכשיו ההיענות, מאוד נמוכה ממספר סיבות, כך שעד לרגע זה, התפנו רק כ־100 חולים בלבד למלוניות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *