מדאיג: עליה משמעותית בתסמינים לקורונה במספר מוקדים בארץ

שמרו על הילדים: 40% מהנדבקים לאחר ההקלות היו תינוקות, ילדים ובני נוער בני 0 עד 19

לצד ההקלות המשמעותיות בפתיחת השווקים' ישנם מי שכל הזמן ממשיכים לבדוק את מצב התחלואה והתסמינים, המעידים על תחלואה הולכת וקרובה.

על פי ניתוח של "מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה" עולה כי בערים כרמיאל, יבנה, קרית אתא, באר שבע ואילת נרשם מדד תסמינים גבוה במיוחד. עם זאת, בערים אלו לא נרשם שיעור חיובי גבוה בתשובות של בדיקות הקורונה. נתונים גבוהים נרשמו גם במעלה אדומים, בת ים, לוד רמלה ואשדוד. מדד תסמינים בינוני-גבוה נרשם בעפולה, נוף הגליל, ערד, פרדס חנה כרכור, פתח תקווה, כפר יונה ורמת גן.

מדד התסמינים, המועבר על ידי "מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה", נועד להציף בזמן אמיתי אזורים גיאוגרפיים שבהם ישנה עלייה במספר האנשים הסימפטומטים, אך יש צורך בבדיקות מעבדה על מנת לבסס את החשד. המדד מורכב ממידע שנאסף על ידי שלושה גופים: מכון וייצמן, מעוז, ודיאגנוסטיק רובוטיקס. מדובר בשאלונים אינטרנטיים או טלפוניים שמופצים לציבור ובהם מדווחים המשתתפים על תסמינים כמו חום ושיעול האופייניים לקורונה.

מנתונים נוספים של המרכז עולה כי מאז תחילת ההקלות, אחרי חופשת פסח ב-19 באפריל, אובחנו בישראל 2584 חולי קורונה, כאשר 66 מהם נדבקו בחו"ל. מהנתונים עולה כי כ-40% מהנדבקים לאחר ההקלות היו תינוקות, ילדים ובני נוער בני 0 עד 19. כמו כן, נראה כי 310 איש מן הנדבקים הם מירושלים, 197 מבני ברק, 160 מבית שמש, 122 מחורה, 99 ממודיעין עלית, 63 מביתר עלית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *