מדהים: הגר"י אדלשטיין זצ"ל נגלה לתלמיד חכם בחלום

מעשה מופלא שמתפרסם השבוע על תלמיד חכם שניגש לברכה לגר"י אדלשטיין זצ"ל בעניין זרע של קיימא. והגר"י התגלה אליו בחלום לאחר פטירתו

החלום המופלא: בנו של הגר"י אדלשטיין, שנפטר לפני כשנתיים ימים, סיפר לאחרונה, בדברים שצוטטו בעלון "קול ברמה":

"המעשה התרחש באברך ת"ח שבמשפחתו נוצרה הפסקה ארוכה בלידת הילדים. בצר לו פנה כמה פעמים אל מרן הגר"י אדלשטיין, עוד בחיי-חיותו, ושאל מה לעשות. רבי יעקב השיב לו תמיד בסגנון אחיד, ואמר ש'אל תעשה שום דבר; הלידות יחזרו באופן טבעי'!

"כתלמיד נאמן, ציית הת"ח לרבו, אבל הלידות התמהמהו מלהגיע. והנה, בלילה אחד מתגלה אליו מרן הגר"י בחלומו. 'היה זה מיד בתום השנה', מספר הבן, הגאון רבי צבי – יהודה שליט"א. 'אבא אמר לו בחלום שיילך לפייס את ת"ח פלוני'! 'וכיצד אני יודע את כל זאת? – כי אבא הוסיף ואמר לו בחלום, ש'תיגש לבני צבי-יהודה, שיסדר לך את הפיוס עם הת"ח'.

"הת"ח ניגש אליי", ממשיך לספר הגרצ"י, "ואמר שבאופן אישי אין הוא מאמין בחלומות, אבל כיון שאבא שלך אמר זאת בצורה ברורה, ואף נקב בשמו של הת"ח, אני מבקש שתעשה עבורי את הפיוס. הוא הוסיף וציין שאין הוא זוכר כלל על מה היה מדובר, ובמה פגע בת"ח".

הגרצ"י ניגש אל הת"ח וביקש שיסלח למי ששלח אותו על מה שפגע בו. גם הת"ח ההוא פתח עיניים תמהות, ולא זכר במה פגעו בו. רק לאחר מאמצים ניכרים, והעלאת זכרונות מן העבר, נזכר הת"ח שחולם החלום דיבר אליו שלא בכבוד.

"הת"ח שפניתי אליו", מספר הגרצ"י, "אמר שכמובן הוא מוחל וסולח על כך. ומה היתה התוצאה? – תשעה חודשים וחצי לאחר מכן נולד בן לת"ח שמרן הגר"י התגלה בחלומו.

"כאשר סיפרתי זאת בשיעור שאני מוסר ברמת השרון", מציין הגרצ"י, "היו הבעלי-בתים המומים למשמע הדברים, ומיד ניגשו לבקש סליחה איש מרעהו. ועשו זאת מתוך רצינות רבה!".

הגרצ"י מוסיף, ש"אבא זצ"ל הרגיש אחריות ומחויבות לת"ח ההוא, שהרי בחייו הוא הורה לו שלא יעשה מאומה והכל יבוא בדרך טבעית, וכיון שלא היה שייך שיגיע לפתרון בכוחות עצמו, והראיה שלא הוא ולא הנפגע זכרו שהיתה בכלל איזושהי פגיעה – לכן התגלה אליו אבא בחלום והורה לו את אשר יעשה".

בעלון צוין כי זו ראיה נוספת על חומרת הפגיעה ביהודי, אפילו בדיבור בעלמא, ואפילו רק שלא בדרך כבוד.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ואז הוא התעורר? די כבר

    תפסיקו עם סיפורי המופתים שתמיד לעגתם לחסידים על המויפתים של האדמורים.
    הליטאים היום בנושאי מופתים, באבות ומירון הרבה יותר עמוק מאשר החסידים לדורותיהם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב