מדוע חובה לשכור עורך דין תעבורה במיידי?

על מעורבות בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה ומדוע חובה לשכור עורך דין תעבורה במיידי

על מעורבות בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה ומדוע חובה לשכור עורך דין תעבורה במיידי

אחד הדברים שכל נהג המניע את הרכב ויוצא לנסיעה לשאת איתו תמיד, הוא מסמך המעיד על העובדה שהרכב מבוטח בביטוח חובה. בלעדי הביטוח הזה, חשוף הבעלים וכן מי שנוהג ברכב לתביעות כספיות משמעותיות, אם הוא יהיה מעורב חלילה בתאונה. זאת, בנוסף לקנסות שעלולים להיגזר עליו אם ייתפס על ידי שוטר תנועה כשהביטוח שלו איננו בתוקף, או אם אין ברשותו רישיון, גם אם הדבר נגרם בגלל אובדן רישיון נהיגה. מהו ביטוח החובה ומה המשמעות שלו? מדוע יש צורך להתקשר מיידית לעורך דין, במקרה של מעורבות בתאונה בהעדר ביטוח חובה ובכלל? בשורות להלן נביא תשובות קצרות וברורות לשאלות הללו.

ביטוח חובה – מה זה בעצם

ביטוח החובה על פי ההגדרה הוא ביטוח התופס עבור הנהג, הנוסעים ברכב הנהוג על ידו או מי שנפגעו חלילה על ידי הרכב. הביטוח הוא עבור נזקי גוף למיניהם שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעים ברכב או למי שנפגעו ממנו במקרה של תאונה שהרכב היה מעורב בה. עם הנזקים הללו ניתן למנות החל מפציעה בדרגות חומרה שונות ועד למוות. ביטוח החובה מפצה כל אחר מהנוסעים ברכב וממי שנפגעו ממנו עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמו וייגרמו לו כתוצאה מהתאונה, ללא הגבלת סכום. פיצוי נוסף ניתן למעורבים בתאונה עבור הסבל והכאבים כתוצאה מהתאונה, כאשר בסעיף הזה יש הגבלה על הפיצוי המרבי. בנוסף לשני אלה, ניתן לתבוע את ביטוח החובה בגין אבדן השתכרות חלקי או מלא, ולקבל פיצויים בגובה השכר של התובע ועד פי שלושה מהשכר הממוצע במשק.

כשמו כן הוא, ביטוח החובה חייב להיות בתוקף בכל רגע נתון. הביטוח מגן למעשה על נהג הרכב מפני תביעות אישיות, שעלולות להסתכם במאות אלפי שקלים, ומסנקציות כספיות שעלולות להינקט כלפיו אם ייתפס על ידי נציגי החוק נוהג בלי ביטוח חובה. עם זאת, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' הם לכאורה ביטוחי רשות ואין עונשים על העדר ביטוחים אלה.

מעורבות בתאונה ללא ביטוח חובה והתקשרות לעורך דין

מעורבות בתאונת דרכים, בין אם באשמת הנהג או באשמת הצד השני, היא עניין מסובך ובדרך כלל מעורבות בו עלויות כספיות גבוהות. העלויות עבור הפגיעה ברכוש, במקרה הזה הרכבים השונים, הן עצמן גבוהות. בהעדר ביטוח, בעל הרכב הלא מבוטח עלול לשאת בהוצאות בסכומים גבוהים, בעיקר אם נמצא שהוא האשם בתאונה. במקרה שיש פגיעה בהולך רגל או בנוסעים, עלול בעל הרכב שנהג ללא ביטוח להיתבע בסכומים גדולים. "קרנית" תפצה את הנפגעים, אבל תתבע את הנהג עצמו. אם בעבר נמנעו השופטים מלבוא חשבון עם הנהגים הללו, הרי כיום יש נטייה של בתי משפט למצות את הדין ולחייב נהגים שנהגו ללא ביטוח חובה בסכומים גבוהים.

כל האמור לעיל מסביר בדיוק מדוע חשוב לפנות לעורך דין מהר ככל האפשר. עורך דין לא יוכל להשיב את הגלגל או למנוע תשלום פיצויים וקנסות, אם הנהג שאין לו ביטוח אשם בתאונה. עם זאת, הוא יכול להקטין אותם תוך הפחתת האשמה שלו. ככל שעורך הדין מומחה ומכיר את התחום, כך העזרה שהוא יוכל להושיט תהיה משמעותית יותר. אם הנהג שאין לו ביטוח גם  איננו אשם, עורך הדין יוכל לפעול למניעה או להפחתת הפיצויים שייגזרו עליו ולתבוע את הביטוח של הנהג האחר המעורב בתאונה. הדבר נכון גם במקרה של פגיעה בהולך רגל, כשהולך הרגל אשם בתאונה. למעשה, התקשרות לעורך דין מהר ככל האפשר לאחר התאונה ובהעדר ביטוח חובה, היא השכפ"צ של הנהג כנגד תביעות כספיות שעלולות לפגוע בו פגיעה כלכלית קשה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *