מדוע מסיכות N95 מסוכנות?

על פי משרד הבריאות, למסיכות N95 חסרונות רבים שהציבור לא מודע להם

במרכז הרפואי זיו בצפת החליטו בשבוע שעבר לאסור על כניסת מבקרים למתחמי בית החולים כשהם חובשים מסיכות פנים מסוג N95, הנתפסות בציבור כבטוחות וכעדיפות יותר. בהנהלת המרכז הרפואי הורו למאבטחים לאפשר כניסה אך ורק לחובשי מסיכות כירורגיות או מסיכות בד תוצרת בית.

"על הנכנסים למרכז הרפואי זיו לחבוש מסיכה כירורגית או מסיכת בד כל זמן השהות במתחם. לא תותר כניסה ללא מסיכה, לא תותר כניסה עם מסיכה מסוג N95, עם או בלי שסתום".

אחראי מניעת זיהומים במרכז הרפואי ד"ר ג'לאל טרביה, מסביר את ההתנגדות למסיכה: "מי שחובש אותה ייאלץ לגעת בה שוב ושוב ואף להסירה מאחר שהיא פחות נוחה. מסיכות N95 מומלצות לשימוש לצוותים רפואיים שעוסקים בטיפול בחולי קורונה בלבד".

המלצת משרד הבריאות לציבור הרחב היא לא להשתמש בהן כלל. אפילו רופאים במרפאות משתמשים במסיכה כירורגית או בד ולא באלו הנפוצות בקרב הציבור.

על פי משרד הבריאות, למסיכות N95 חסרונות רבים שהציבור לא מודע להם. המסיכה הזאת מהווה סכנה לאנשים עם בעיות נשימה. בנוסף מאחר שהן מסיכות יקרות אנשים נוטים שלא להחליף אותן כל יום. אלה עם השסתום בעייתיות אף יותר מאחר שהן מגינות רק על החובש אותן ולא על אחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *