מדינת ישראל מחפשת תקווה: מאות אלפי תרופות ניסיוניות לקורונה הובאו ארצה

בימים הקרובים יחל מחקר להעריך את השפעת התרופות

מדינת ישראל, הזמינה מרחבי העולם מאות אלפי תרופות ניסיוניות, במטרה לנסות ולהציל חיים של חולי קורונה אשר נמצאים במצב קשה.

הבעיה בכל אותן תרופות, שהניסיון המצטבר בהן בחולי קורונה הוא נמוך ביותר ואין לעולם הרפואה די עדויות, בכדי לדעת האם התרופות הללו אכן מועילות ואם כן, עד כמה ומהו השילוב הנכון ביניהן.

לאחרונה, פורסמו לא מעט עדויות של רופאים ברחבי העולם, הממליצים על תרופה כזו, או אחרת, או שילוב של תרופות, על סמך ניסיונם. אולם משרד הבריאות, בכדי לקבל את ההמלצה, עובד בצורה שונה והרבה יותר ארוכה, בכדי להגיע לשלב האישורים וגם אז, נותן מאוד במשורה את התרופות הללו.

רק לאחרונה, נתבשרנו שהנהג שהיה מאושפז במצב קשה מאוד, מונשם ומורדם בבי"ח פוריה, שב להכרתו והשבוע אף החלים לחלוטין, בעקבות טיפול במספר תרופות,
אשר הרופאים שטיפלו בו, אינם מסוגלים בוודאות לומר, איזו תרופה הועילה לו בסופו של דבר.

בין התרופות שמדינת ישראל הצטיידה בהן, ניתן למצוא את ה'אקטמרה', המיועדת לטיפול במצב מסכן החיים ואת התרופה 'רמדסיביר' שפותחה במקור נגד אבולה, וניתנת כטיפול חמלה בלבד, משום שהיא נמצאת עדיין בשלב הניסויים הקליניים בקורונה.

בנוסף, מדינת ישראל, רכשה שתי תרופות אשר בשילובן ישנן עדויות בארה"ב ובצרפת, שהן מחוללות ריפוי מלא בחולי קורונה-אזיתרומיצין (זטו, אזניל), אנטיביוטיקה נפוצה המשמשת לטיפול בזיהומים של דרכי הנשימה, והידרוכלורוקווין, תרופה ותיקה המשמשת לטיפול במלריה.

פרופ' גליה רהב מנהלת המכון למחלות זיהומיות בשיבא,מביעה קצת סקפטיות אבל עם שביב של תקווה: "הטיפול בשילוב התרופות לא נתן תוצאות חד־משמעיות בסין ובצרפת, אבל בלית ברירה אנחנו נותנים אותו לחולים שלנו מפני שאין לנו כרגע אלטרנטיבות. יש חולה אחד שמצבו השתפר במקצת אחרי הטיפול. בימים הקרובים נתחיל מחקר משלנו על מנת להעריך את השפעות הטיפול הזה ואחרים על חולי קורונה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *