מהבוקר: 18 דליקות בדרום; "הטבע יתקשה להתאושש"

מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל טפסר שמוליק פרידמן ערך היום ישיבת הערכת מצב במגדל תצפית ביער בארי שבמועצה האזורית אשכול, יחד עם כלל הגורמים הפועלים יחדיו בגזרת עוטף עזה

מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה לישראל טפסר שמוליק פרידמן ערך היום ישיבת הערכת מצב במגדל תצפית ביער בארי שבמועצה האזורית אשכול, יחד עם כלל הגורמים הפועלים יחדיו בגזרת עוטף עזה.

בהערכת המצב נכחו נציגים מקק"ל, רשות הטבע והגנים ואוגדת עזה. מפקד המחוז סקר את האירועים אשר נגרמו מתחילת הקיץ ועד לרגע זה ושיבח את שיתוף הפעולה בין הכוחות לטובת משימה אחת מרכזית ומשותפת לשמור על חייהם של תושבי העוטף ולהציל נפש ורכוש.

לדברי טפסר פרידמן: "אנו למודי ניסיון מאירועי העבר וזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בטרור הבלונים בעוטף ובכלל. בסופו של דבר כלל הכוחות מעודכנים בזמן אמת על כל אירוע בגזרת העוטף עד לרמת מיקום, תא שטח, גודל וכו'. לכל אירוע אנו שולחים חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל ומעדכנים את כלל הכוחות במסקנות החקירה.
כולי תקווה שנסיים את אירועי השריפות בקרוב ונוכל לחזור לשיתוף הפעולה בתרגילים ובשוטף".

גלעד גבאי מנהל מחוז דרום רשות הטבע והגנים הוסיף: "אזור עוטף עזה מורכב משמורת טבע מגוונות, כל אחת בעלת מאפיינים ייחודיים. חולות לס לצד גבעות כורכור, דיונות מרהיבות לצד יערות מוריקים. בעוטף ניתן למצוא מיני צומח בסכנת הכחדה ומינים אנדמיים, הקיימים רק בישראל. למרות ששריפות הן גם חלק טבעי ממחזור החיים, ואף יכולות לעודד את הגידול של צמחים מסוימים, כאשר הטבע סופג מכה אחר מכה, שריפה אחר שריפה, הוא יתקשה להתאושש. צמחים פולשים עשויים לקבל יתרון על פני מינים מקומיים רגישים, והמערכת האקולוגית תהיה פחות בריאה ומגוונת. לא בנינו על זה שיהיו שריפות חוזרות. ההנחה היא שהן ישנו את פני הנוף והטבע".

ובתוך כך, ביום ה-12 לטרור בלוני התבערה והנפץ, עד כה פרצו 18 שריפות במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג ובסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים, כבאים כתומים של פיקוד העורף ומתנדבים פעלו לכבותן.

בנוסף, לפני זמן קצר התקבל דיווח כי על גג מפעל ביישוב בתחום המועצה האזורית שער הנגב אותר בלון אליו מחובר פריט מעורר חשד.

שוטרים וחבלן משטרה הגיעו למקום הדיווח על מנת לבצע טיפול מקצועי בחפץ החשוד.

מבדיקת החבלן עלה כי מדובר בבלון תבערה. אין נפגעים.

מוקדם יותר התגלה בלון תבערה גם בחצר בית בשדרות.

במשטרה שבים ומזכירים: "בכל מקרה מעורר חשד יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *