מהפך טכנולוגי עצום ברשת ה Wi-Fi

“החלטה מהותית שתבטיח את עתיד הווייפיי לעשורים הבאים”

בהחלטה שהתקבלה בארצות הברית, מאפשרת לראשונה ה-FCC את השימוש בתדר 6GHz. ארגון התקינה הבינלאומי שאחראי על ה-Wi-Fi הודיע כי השקת הטכנולוגיה החדשה, Wi-Fi 6E, היא “החלטה מהותית שתבטיח את עתיד הווייפיי לעשורים הבאים”.

על מה השמחה?

עד היום, הראוטר יכל לשדר בשתי קבוצות תדרים: 2.4GHz ו-5.0GHz. כולם מכירים את הניתוקים וקריסות הרשת. ואין פלא, אם תפתחו את הגדרות הרשת האלחוטית שלכם, תוכלו לראות את כמות הרשתות האלחוטיות של השכנים שלכם, בתי עסק. כל הרשתות הללו ואחרות מתחרות על טווח תדרים של 400MHz שמפוצלים בין שני ערוצים.

כעת, ה-FCC הודיע על פתיחה של טווח של 1200MHz. בפועל, מדובר בתוספת של כמעט פי 6 בטווח התדרים האפשריים בהשוואה למה שהיה קיים עד היום. מה שיאפשר ליותר רשתות לפעול במקביל, מבלי להפריע האחת לשניה.

טווח התדרים החדש שנפתח אמור להבטיח שבהתאם למהירות שהספק שלכם מאפשר, תוכלו להגיע עד ל-2Gbps בתוך הבית שלכם.

מה הבעיה?

הבעיה העיקרית היא שכדי ליהנות מ-Wi-Fi 6E, נצטרך ראוטר חדש, וגם מכשירים שתומכים בטווח התדרים החדשים.

Broadcom, Qualcomm, Linksys ו-Netgear כבר אישרו כי הן ישחררו שבבים ומכשירים אשר תומכים בטווח, מה שאומר ששנת 2021 עשויה להיות שנת מפנה בכל הנוגע לרשתות אלחוטיות ביתיות, ואולי השנה שבה לא תצטרכו להתקשר לספקית האינטרנט בכל שבוע.

ומה בישראל?

ממשרד התקשורת הישראלי נמסר:

“משרד התקשורת עוקב אחר ההתפתחויות של הטכנולוגיות האלחוטיות בעולם, לרבות אחרי Wi-Fi 6 וההודעה האחרונה לפיה מינהל התקשורת של ארה”ב עומד לאפשר שימוש בטכנולוגיית Wi-Fi בתדרים בתחום ה- 6 גה”ץ. לאחר שייאסף כל המידע הנדרש בעניין יפנה המשרד בבקשה לוועדת התדרים, שתפקידה להועיד ולהקצות תדרים, כדי לבחון את היכולת להועיד תדרים לשימוש זה ולקבוע את תנאי ההקצtה המתאימים.”

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *