מה הם הענפים עם הכי הרבה עובדים מושבתים?

עובדה קשה: מה המשותף בין רוב העובדים המושבתים?

מאז תחילת משבר הקורונה נרשמו בשירות התעסוקה והביטוח הלאומי מעל למיליון עובדים, רובם (88%) הוצאו לחל"ת.

פילוח העובדים המושבתים:

כמחצית מכלל העובדים המושבתים הגיעו מ-6 ענפים: חינוך, שירותי מזון ומשקאות, שירותים של משקי בית, קמעונאות, תעשייה ומסחר סיטוני.

העובדים המושבתים השתכרו בממוצע כשליש פחות מהשכר הממוצע במשק. השכר הממוצע של אותם המושבתים היה 6,342 ₪ לחודש אצל המעסיק האחרון
בהשוואה לשכר הממוצע במשק בשנת 2019 שהיה 10,481 ₪ לחודש.

השכר הממוצע של המושבתים בענפים בעלי שכר גבוה יחסית דומה לשכר הממוצע של המושבתים המגיעים מענפים בעלי שכר נמוך.
כך לדוגמה, בענף הפיננסי השכר הממוצע קרוב ל-19.2 אלף ₪ והשכר הממוצע של המושבתים בענף הזה הוא 7.9 אלף ₪ .
ככל ששכר בענף גבוה יותר כך בולט הפער בין השכר הממוצע בענף לבין שכר המושבתים בענף.

אין שונות גדולה בשכר המושבתים לפי גודל עסק. השכר הממוצע של המושבתים בחברות זעירות (מחזור נמוך מ-5 מיליון ₪ ), היה כ-6.5 אלף ₪ ובחברות בינוניות (מחזור של 20-100 מיליון ₪ ), היה כ-6.7 אלף ₪ , לעומת שכר נמוך יותר בממוצע בקרב אלו שהועסקו על ידי עצמאיים וזאת למרות הפערים בשכר הממוצע בין עסקים קטנים לגדולים.

מאז תחילת משבר הקורונה נרשמו בשירות התעסוקה והביטוח הלאומי מעל למיליון עובדים. הנתונים המפורטים שמנותחים מתייחסים ל- 835.1 אלף עובדים שנרשמו בחודש מרץ ועד לשבוע הראשון של אפריל 2020 בשירות התעסוקה והביטוח הלאומי. אנו מניחים שהתפלגות הנרשמים החדשים דומה לנתונים המנותחים. המספר כולל בעיקר עובדים שהוצאו לחל"ת (88%) לצד, מתפטרים, מפוטרים וכו'.

לפי הנתונים של המוסד לביטוח לאומי לחודש מרץ ולשבוע הראשון של אפריל שנת 2020, מספר העסקים שהפחיתו את מצבת העובדים עמד על 105.7 אלף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *