מה הציע איש המספרים החרדי לראש הממשלה?

איש המספרים החרדי וחבר ועדת הבחירות מטעם 'דגל התורה' אברהם וובר, נקרא בימים האחרונים למספר פגישות בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו

בשל החשש לגניבת הבחירות, איש המספרים החרדי וחבר ועדת הבחירות מטעם 'דגל התורה' אברהם וובר, נקרא בימים האחרונים למספר פגישות בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו .

ל'אקטואליק' נודע כי השניים דנו על תוצאות הבחירות, וראש הממשלה ביקש להתעניין האם יש סיכוי לגוש הימין לקבל את המנדט ה-59. וובר אמר לנתניהו שלפי החישובים שלו הסיכויים לכך הם קלושים, והציע לנתניהו לנסות את כוחו במאבק משפטי. וובר גם ייעץ לנתניהו "לנסות לאמת את תוצאות האמת בין משקיפי הליכוד לבין הממצאים שפרסמה ועדת הבחירות".

וובר אישר ל'אקטואליק' את הפרטים ואמר כי "להערכתו, הסיכויים לזכות במנדט ה-59 קלושים".
\
לליכוד כרגע חסרים 6,467 קולות למנדט הנוסף. לש"ס 4,555 ליהדות התורה 8,057.

בועדת הבחירות טוענים כי תוצאות אלו מפורסמות לאחר הליכי בדיקה ובקרה רבים ומדוקדקים שביצעה וממשיכה לבצע ועדת הבחירות המרכזית. יחד עם זאת, אלו אינן התוצאות הרשמיות, והתוצאות הרשמיות יפורסמו ביום ג', ה-10.3.2020, ויוגשו לנשיא המדינה.

תוצאות אלה אינן כוללות את תוצאות ההצבעה ב-6 קלפיות (הכוללות כ-5,500 בעלי זכות בחירה- לא מצביעים בפועל), אותן ממשיכה הוועדה לבדוק בבדיקה מעמיקה ויסודית נוכח העובדה שבחלקן אירעו במהלך יום הבחירות אירועים בתחום טוהר הבחירות. בדיקתן של קלפיות אלה נמשכת.

ועדת הבחירות הודיעה כי במהלך הימים הקרובים, ועד לפרסום התוצאות הרשמיות, תמשיך הוועדה לבצע שורה של בדיקות נוספות במספר מישורים: עד כה נבדקו 700 קלפיות שנבחרו לפי פרמטרים שונים, וצפויות להיבדק מאות קלפיות נוספות.
במסגרת נוהל זה, נבחנות גם תלונות שהתקבלו במהלך יום הבחירות ובמהלך הימים האחרונים מהציבור על ניסיונות לפגוע בטוהר הבחירות, לרבות דיווחים ממשטרת ישראל ודיווחי סיירת מפקחי טוהר הבחירות. במסגרת זו נבדקו כבר מאות פניות.

כמו כן יבוצע המשך בקרות על התוצאות – במסגרת זו מבוצעות בדיקות לאיתור טעויות הקלדה, בדיקות סטטיסטיות ובדיקות אנומליה.
כן, יבדקו 877 מקרים של חשד להצבעה בקלפי הרגילה וגם בקלפי מיוחדת, כגון: קלפי נגישה.כן יבדקו 438 מקרים בהם עולה חשד כי המצביע הצביע בשתי קלפיות מיוחדות שונות, כגון: בשתי קלפיות נגישות מיוחדות.

מובהר ומודגש כי ייתכן ולכל הבדיקות האמורות יהיו השלכות על התוצאות הסופיות, ולכן התוצאות המתפרסמות כאן עדיין כפופות לשינויים והתאמות.

בליכוד הטיחו ביקורת כלפי ועדת הבחירות ומסרו כי "חרף בקשות חוזרות ונשנות שלא נענו מועדת הבחירות המרכזית, הליכוד פונה ברגעים אלו באמצעות יועמ״ש המפלגה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות וכן במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *